Skogsfen

Direktlänk till inlägg 28 mars 2013

Skratt eller gråt ???

Av skogsfen - 28 mars 2013 09:07


Larmet är installerat  mamma mår lite bättre. Men naturligtvis så hände något i gårkväll som upprörde mamma. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. 

 

Jag ringde mamma nu på morgonen för att höra hur hon mådde, och då sa hon att hon mådde bättre och jag kunde höra det på hennes röst med. Då berättade hon att det ringt på hennes dörr sent i gårkväll och att det var någon från hemtjänsten som undrade hur hon mådde och att hon larmat. Lilla rädda mamma som aldrig vill göra fel. Larmet hade utlöst av sig själv eller så har hon av misstag kommit åt knappen som hon har om halsen. Hon hade haft svårt för att sova nu inatt för detta. Jag ser också risken med detta, hon lägger av sig larmet för att det inte ska hända. Jag får helt enkelt vänta och se vad som händer nu.

 

Ska jobba ikväll till kl 20:00 sen är det ledigt till måndag kväll. Det blir inte en sådan Påsk som vi tänkt men lite gott att äta blir det iaf. Min svärmor fyller 95 år Långfredagen och vi skulle firat henne med släktkalas så som jag beskrev en gång. Vi gör ju så att vi delar på matbördan ett gäng tar huvudrätt och eterrätt det andra tar sallad dryck och tårta. Så gör vi för båda våra mammor så slipper de gamla tänka på detta. Men nu är svärmor så förkyld och sängliggande att vi får skjuta på det, och min mans bror ligger på lasarettet med lunginflammation. Så denna Påsk går i sjukhetstecken.

 

Till sist ska ni få en bild att titta på, en kär påsktupp som min son gjorde i lekskolan för 35 år sedan. Den har varit med om en del men är ännu med oss. 

 

 

GLAD PÅSK

 

Kramar från Skogsfen.

 

Ett ord på vägen: Ibland måste man göra något helt annat än det man tänkt, men det kan vara just det som man skulle gjort. ;)

 

 
 
primrose

primrose

28 mars 2013 10:18

Så himla typiskt att din mamma råkade larma ,-))
Hade min mamma råkat göra det, hade hon aldrig haft på sig den igen ,-)))) Sånt händer ju. Men min mamma är också rädd att göra fel och besvära!
Hoppas nu alla nära och kära hos dig kryar på sig!
Ett ord på vägen, precis många gånger tror jag att det är så, det var just det man skulle ha gjort.
Känner igen mig så mycket här inne på din blogg, undrar vem du är ,-)
Vilken charmig Påsktupp ,-) jag blir varm om hjärtat!
Ha en Skön påsk.
KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

skogsfen

28 mars 2013 22:08

Precis mitt i prick mamma vill inte vara till besvär.Har känt samma släktskap med dig jag också, ;))
Kramar från Skogsfen.

 
Sanna

Sanna

28 mars 2013 12:53

Den tuppen är värd sitt guld i vikt och förstår att den gör dig gott. Har också sparat en del saker från barnen och tar fram dem med vördnad varje år.
Ja du våra mammor går till historien. Min mamma ringde igår och kunde inte stänga av TV:n och skulle med en väninna på staden och handla. Jag sa åt henne att hon kunde låta den stå på men si det går inte alls för då kan den brinna och brinner det så brinner hela hemmet ner. Bad henne då att kika på batterierna i dosan och om de var gamla bara byta ut dem. Då satte hon i nya batterier fel antagligen och tryckte till locket så att det fastnade. *suck*
Det blir många telefonsamtal och många bildfärder det här....

Massa kramar till dig och hoppas påsken blir så bra som det bara går trots sjuklingar lite varstans i släkten hos dig
/S

http://www.sancha.bloggplatsen.se

skogsfen

28 mars 2013 22:10

Ja man vet inte om man ska skratta eller gråta. Många situationer blir väldigt komiska.
Kramar från Skogsfen.

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

28 mars 2013 13:48

Skönt att larmet är installerat och det känns nog mycket tryggare så
Men vilken otur att larmet utlöstes av misstag
Men hoppas din mamma inte lägger av sig larmet p.g.a detta
önskar dig också en riktigt Glad Påsk
kram

http://ingermaryissa.bloggo.nu

skogsfen

28 mars 2013 22:18

Ja så typiskt att detta skulle hända. Vi får se vad det blir av detta.
Kram från Skogsfen.

 
Ingen bild

Älva fors / Lynx63

28 mars 2013 16:52

Pip pip här kommer det en björn GLAD PÅSK PÅ ER KRAM hoppas att allt lugnar ner sig för dig, här är det som vanligt. Men för stunden är jag sittande på en kvast på väg till Blåkulla, för att möta alla dom andra damerna. Häng med vet jag, tiden står still hos det dina, men här på Blåkulla är det som om du har firat i flera timmar.
Ingen märker om du smiter bort en stund, jag lovar. KRAM

skogsfen

28 mars 2013 22:20

Klart jag hänger med jag tar Rufus med mig min röda katt. Skulle vara skönt att komma bort ett tag. Vi ses i Blåkulla ;)
Påskkram från Skogsfen.

 
Ruth

Ruth

28 mars 2013 22:09

Inte så enkelt för gamla att förlika sig med något nytt, det kan vara skrämmande som nu med larmet. Hon vänjer sig säkert och inte blir rädd för det. Synd dem inte ringde i stället för att knacka på, kanske hade det gått bättre. Ingen dålig ålder på din svärmor, kallas hinner ni med en annan dag. Näää, det blir inte alltid som man tänkt sig, men det brukar bli bra i slutändan. Önskar er en fin och lugn Påsk med vackert väder. En charmig 35 årig tupp, inte konstig att den har blivit skamfilad, ett härligt nostalgi inslag på påskbordet.
Påsk-kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

skogsfen

28 mars 2013 22:17

Ja det är inte lätt att bli gammal men mamma har alltid varit rädd att göra fel och det gör mig så ont att se. Men ibland blir det komiskt också. Kvinnorna i våra respektive släkter blir gamla så jag blir nog som min farmor 100 år.
Tuppen är en kär påskprydnad som har en hög uppsatt plats, syns tydligt när man kommer in i rummet.
Påskkramar från Skogsfen.

 
Kaela

Kaela

29 mars 2013 09:12

Önskar dig en riktigt underbar påsk!

Kram!

http://kaela.bloggplatsen.se

skogsfen

30 mars 2013 10:00

Tack detsamma....Kramar från Skogsfen.

 
tulipaner

tulipaner

31 mars 2013 17:05

ja,dessa larm,ibland så tänker dom inte ens på att dom har larm,det larmar ändå,och det ju inget skett om dom kommer och frågar hur hon mår egentligen.det inte lätt och bli gammal,den saken är klar.

Vilken underbar skapelse du har 35 år är inte fy skam ,och vilka minnen den skapar hos er,underbart!

jag hoppas att det är bra med mamma nu,och att alla släktingar ska krya på sig,det inte alla som firar vanlig påsk ,om man säger så,det får man inte glömma!

Glad påsk/kram

http://tulipaner

skogsfen

31 mars 2013 20:19

Det har varit lugnt över Påsken, mamma är något bättre.
Ja den tuppen betyder mycket.
Kram från Skogsfen.

 
Spanaren

Spanaren

3 april 2013 10:21

Men detta inlägg missade jag igår *förvånad*
Så fin tupp och vilket kärt påskminne *ljuvligt kärleksfullt fint*
Ja då var det larmet då *fniss* inte så enkelt som många tror *ler* Förstår om din mamma blir rädd för att pocka på uppmärksamhet men hoppas att det går över/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen

skogsfen

3 april 2013 19:14

Ja var det inte konstigt att det med larmet skulle hända.
Tuppen är jag jätterädd om.
Den lindans in i silkespapper och vilar till nästa Påsk.
Kram från Skogsfen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Tidigare år

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards