Skogsfen

Alla inlägg den 26 mars 2013

Av skogsfen - 26 mars 2013 09:25

Dagar börjar nästan alltid likadant men det är inte säkert resten blir som du förväntat dig. I går skulle jag jobba förmiddag, och ordna larm till mamma och på 10-årskalas senare på eftermiddagen. 

 

Jag började som vanligt vid 7:30 och stökade på hos min Brukare. Skulle efter att han fått komma upp och fått frukost ringt om larmet. Men strax efter kl 8:00 ringde mamma och sa att hon var sämre och att hon ville till läkare. I ett huj fick jag försöka få tag på någon som kunde jobba i mitt ställe. ( vi har en bemmaning som tur är att ringa till och de söker efter någon som kan jobba). Sen körde jag ca 1,5 mil till mamma och kunde i bilen bara tänka konstiga tankar. Hade bestämt att nu fick det bli ambulans så att vi fick detta utrett ordentligt. När jag kom till mamma så låg hon i sin säng svag och dålig, men när jag sa att jag skulle ringa ambulans så protesterade hon, vägrade, och sa att hon skulle till en läkare på VC. Så vi fick komma akut  och där konstaterade de att mamma hade urininfektion. Hon har diabetes och den medicinen har förstört mammas njurar så hon har en nedsättning på dem. Det togs mer prov och läkaren ska ringa mig när provsvaren kommit.

Så nu har mamma fått penicillin, hon är mycket nedsatt. Larmet hade jag inte tid med förens på eftermiddagen och då fans det ingen att tala med. Har ordnat detta nu på morgonen och det tar några dagar att få det inkopplat. Väntar telefon från en biståndshandläggare som skulle ta reda på när.


Var sedan på 10-årskalas mitt barnbarn fyllde det i går. Han bjöd på våfflor och sylt med grädde, och senare tårta också. Där och då var jag så trött och hungrig att jag åt och åt och det var jättegott. I brådskan glömde jag min mat på jobbet så det blev sallad efter läkarbesöket.  Jag ringde till honom för några dagar sedan och frågade vad han önskade sig. Har räknade upp flera saker och då sa jag- stopp, stopp, mormor måste skriva upp för jag är gammal och glömmer fort. Då säger han - nej du är inte gammal mormor så får du inte säga du är mormor ju. Han är för söt, 10 år och så klok;)


Ja, det blev en annorlunda dag än den jag tänkt mig. Jag var jättetröt i huvudet när vi kom hem i går kväll, somnade innan huvudet lade sig på kudden.


Kramar från Skogsfen.

 

Ett ord på vägen: Meningen med livet är enkel, lev medan du kan. 



Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards