Skogsfen

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2016

Min sommar!

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er!

Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.

 

Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckades ta mig fram fast jag hade käpp. Jag till och med badade med käpp.

Orsaken till att jag hade käpp är att en höft har börjat krångla, börjat kanske är fel ord det har eskalerat. Jag opererade höger knä för 7 år sedan och min vänstra höft tog mycket stryk innan op, så läkaren varnade mig att det nog skulle bli så här. Det har varit lite från och till så att säga, men nu slog det till ordentligt jag kunde inte gå, stå, eller sitta. Var hos läkare i Maj och fick medicin och sjukgymnastik.  Så nu väntar jag på röntgen och troligtvis ny höft.

Nog om det nu. Kreta bjöd på värme och sol och varma bad, god mat och dryck med förstås. 

 

Sen var vi en vecka på Öland där min man sprang Viktorialoppet. Både sol och regn fick vi där och bad förstås jag är tokig i havet älskar att bada. Nu var höften bättre också så nu behövde jag inte käpp. Grodan överst köpte jag på en marknad och den dansar när solen skiner.  

 

Ett litet mellanspel hemma för att fira en 60-åring sen till västkusten med mer sol och bad. Ja som ni förstår så har jag kopplat av ordentlig i år. Mamma har varit i tryggt förvar på sitt boende och jag har varit hos henne så ofta jag kunnat. Hon tappar mer och mer av närminnet, men har blivit tryggare och gladare vilket känns bra.

 

Sen har jag odlat svamp först i ett svamphus och sen nu ute i pallkragar.

 

   

 

Spännande.

 

Mellan Kreta och vår semester när höften kändes bättre målade jag om köksskåpen från gult till grönt. De var gula när vi köpte huset men jag målade om dem till gröna och trivdes med det. Men ni vet hur det är, helt plötsligt ville jag ha dem gula igen. Så för 2 år sedan målade jag dem gula var nöjd i början men så började färgen flaga och det blev fult.Jag vet att jag gjorde underarbetet rätt så det var nog färgen som inte passade på mina skåp och inte mig heller. Jag impulsköpte färgen så det var väl inte den bästa, nu köpte jag färgen där jag har gjort alla mina tidigare inköp.Har aldrig trivts med detta utan ville ha det grönt igen så nu fick det bli så.

 

 

Vi bytte handtagen också och nu är jag nöjd igen.

 

En av dagarna i sommar fick vi främmande en stor och ståtlig vårtbitare flög över våra huvuden när vi satt ute och fikade. Först trodde vi det var en trollslända men det var herr vårtbitare som kom på besök.

 

 

 

Söt men lite läskig också.

 

En helg nu i augusti åkte vi till Hagöns camping utanför Halmstad med barnbarn det blev en trevlig helg men den startade i moll. Först så bet min man sönder en tand sen glömde jag stänga ett fönster i husvagnen så det flög sin kos under färd. Ja det löste vi med en träskiva så länge. Sen backade vi på en bil. Alla olyckor kommer visst knippvis. Trots allt detta så blev allt bra och vi fick njuta av barnbarnen.

Sen kom en väninna till mig och vi fortsatte veckan själva med att måla sola och bada. Vi plockade snäckor också. Lite promenader runt om och en tur till MAXI men mest blev det måla i förtältet för det gillar vi båda och dessutom så krånglade höften igen. Ja jag säger bara vilken härlig sommar jag haft.

 

 

Ha det gott alla och var rädda om er.

Kram från Skogsfen. 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
Primrose

Primrose

25 augusti 2016 11:56

Men vilken stor vårtbitare, vacker!
Så trist med höften, hoppas du får ordning på den.
Ja du har då rest och gjort olika saker i sommar, låter härligt.
Grodan gillar jag, som älskar grodor ,-)
Skönt att din mamma är lugnare, det betyder mycket.
Att få rätt färg som man trivs med på skåpen är viktigt ,-)
Våra börjar bli slitna, för dyrt att någon annan gör jobbet och att göra det själva nu är uteslutet.
Ha det fortsatt fint KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

skogsfen

27 augusti 2016 11:34

Hej Primrose Ja den var stor, vacker men lite läskig också. Sommarn har varit god mot mig i stort så jag är nöjd. Och än är inte sommaren slut. Hade vi bott grannar hade jag hjälpt dig med skåpen det är ett nöje att göra själv och få det som man själv vill.
Kram på dig från mig.

 
Bosse Lidén

Bosse Lidén

26 augusti 2016 09:05

Tur vårtbitaren inte kan bitas genom dataskärmen. :)Mycket bra foto.
Kul att äntligen få se ett nytt inlägg på din blogg. Trots din strulande höft, som jag hoppas du får bytt snart är du positiv och har upplevt mycket spännande i sommar. Att din gamla mamma har det bra och inte är ensam hemma längre var viktigt både för henne och dig. Det måste varit otroligt otryggt för dig under en lång tid.
Kreta lät spännande. Öland är vackert. Hagön var hemmaplan för mig under hela min uppväxt.
Kram Bosse

http://bosseliden.wordpress.com

skogsfen

27 augusti 2016 11:40

Hej Bosse. Ja äntligen tog jag mig den tiden, kände för första gången på länge att jag ville skriva lite. :) Med allt elände i världen som man får höra om så är en strulande höft inget. Ja mamma hon har det bra så bra hon kan ha det. Det har fallit en sten från mitt bröst. Hagön blir det för att mitt yngsta barnbarn har förälskat sig i hoppkudden där. Och vi tycker också det är fint där. Jag älskar havet var det än är.
Kram Bosse från mig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 20 juni 2016 11:49

Lugnet finns kvar och husvagnen har varit ute på vift med oss. Vi har dessutom hunnit med en tur på Kreta. Mamma mår bättre och livet rullar på. Men man får sällan vara glad länge. Nu bor det inte någon katt här på gården längre. Spöket den sista...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Tidigare år

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Skapa flashcards