Skogsfen

Alla inlägg under april 2014

Av skogsfen - 19 april 2014 11:10

Ja det var ett tag sedan jag skrev nu. Har inte ens varit inne här och kikat till er. Vet inte riktig vad som hänt med mig. Men hela våren har varit tung. Kanske jag är lite deprimerad jag brukar inte vara det, lite deppig ibland men inte så här länge. Jag som älskade att bloggpromenera runt hos er och skratta och gråta med er, känner inte någon längtan just nu.


Min mamma är som hon var innan med inslag av "demens" Har pratat med flera som är insatta i ämnet och de säger alla att det troligtvis är demens som hon lider av. Ja det är väl vi som lider mest tror jag. Demens kan vara allt från raseriutbrott till total tystnad och förvirring. Man kan uppleva sin värld på ett helt obegripligt sätt och få hallucinationer, skrämmande tycker jag. Vi ska åka och hälsa på mamma i dag, var hos henne efter jobbet i onsdags och då verkade hon må bra. Hon blir arg på mig om jag kommer för ofta med, eller ringer henne dagen efter ett besök. Just nu vet jag inte om jag gör rätt eller fel. Detta är mycket lättar att hantera med de gamla på mitt jobb, med mamma så kom det så nära inpå.  


Sen är det mitt jobb och min pension som spökar i bakhuvudet. Jag vet att jag gör rätt som går nu när jag fortfarande är skapligt pigg.  Samtidigt som jag tänket att jag fortfarande är SÅ pigg så jag kan visst jobba lite till.  Ja jag vet, det är inte klokt, jag får dåligt samvete av att jag slutar och fortfarande är arbetsför. 


Allt detta och lite till snurra just nu i skallen och gör att jag känner mig lite låg. Inte så att jag inte kan göra något eller ta mig för något utan jag känner mig mer som om jag inte har något att tillföra.

Jag kommer tillbaka, allt ordnar sig, ja jag vet men just nu så är jag tom.


Kramar från Skogsfen.





Av skogsfen - 4 april 2014 09:13

Hej på er!

 

Ja just nu så ser det  ljusare ut, mamma har lugnat sig och verkar vara nästan som förut. Vi tittar till henne oftare nu men får akta oss så hon inte känner sig kontrollerad. Mamma är så misstänksam. I går torsdag var hon och jag på en ögonkontroll på lasarettet. Hon var väldigt nervös för detta och kanske har detta spelat in på hennes beteende den sista tiden. Hur som helst så var allt bra och vi fick en trevlig dag tillsammans. Jag känner mig mycket bättre i dag och är tacksam för gårdagen.

 

Förra fredagen urnsatte vi min Svärmor, det var en så fin dag med värme och sol fåglarna kvittrade och stunden vi hade tillsammans var så fin. Det var min svåger och svägerska, min man och jag. En fin avslutning och vi tillsammans fick en fin dag att minnas.

 

Just nu håller vi (min man och jag) på att återhämta oss efter årets tredje förkylning...vi som nästan aldrig är förkylda, har varit det tre gånger redan i år. Min chef uttryckte det som så

"du jobbar för lite du får ta att gå upp i tid igen" hon sa det med glimten i ögat. Själva tror vi att det har varit lite mycket runt oss. Ett av våra barn som avslutat sin verksamhet för att det inte var lönsamt, dödsfall, sjukdom och mamma som inte heller mått bra. Jag gjorde precis motsatsen till vad min chef ville, jag sa  upp mig slutar i september. När jag tittade på de tre månaderna som gått, så fanns det inte något annat att göra. Förstår inte varför man inte kan se det innan. 

 

 

Jag fortsätter med lite bloggvila, kommer att besöka er då och då. 

Tycker om er alla och tänker inte lägga av utan bara vila lite.

 

Ha det gott och stor kram till er.

Skogsfen.

  

 

 

 

 

 

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Skapa flashcards