Skogsfen

Direktlänk till inlägg 20 juni 2016

Kattproblem som är lätta att lösa.

Av skogsfen - 20 juni 2016 11:49

Lugnet finns kvar och husvagnen har varit ute på vift med oss. Vi har dessutom hunnit med en tur på Kreta. Mamma mår bättre och livet rullar på.

Men man får sällan vara glad länge. Nu bor det inte någon katt här på gården längre.

Spöket den sista av mina fyra katter gick bort den 15/6. I april kom hon in och hade blivit biten av en katt i enna frambenet, först upptäckte jag det inte men så började hon halta. Veterinärbesök och medicin, hon sövdes och de rengjorde och det tog lång tid innan hon började bli som innan. Nu hände det igen hon kom in och nu var hela svansen skadad  till saken hör att efter förra historien så hade hon börjat dricka väldigt mycket vatten. Så nu bestämde jag att det fick räcka hon har levet ett bra liv här man ska inte börja krabba för mycket med en katt som är/var 17 år. Dessutom var hon en skygg katt det var  bara mig hon tydde sig till. Det var inget lätt beslut men efteråt så kändes det rätt. För första gången på 18 år finns det inte någon katt på gården.

Grannen har katter och de kommer över titt som tätt. Det var inte någon av grannens katter som gjorde detta de har med råkat ut för detta. De fick avliva en honkatt efter att en hankatt bitit  ihjäl hennes ungar och sedan  gett sig på henne.

Så nu upplyser jag er alla om vad era hankatter är kapabla till när ni inte kastrera dem. Speciellt på landet så görs inget åt katter. De får härja fritt. Talade med en granne som har just orkestrerade hankatter, men de gör inte så de är mest bara hemma och inte går de så långt heller. Jo pyttsan, de gör de men det är inte katten fel det är dumma kattägares fel.

 

 KASTRERA ERA KATTER SOM NI INTE SKA AVLA PÅ!

Tro inte att de är små mys´gubbar som struttar runt, inse att de faktiskt är ett rovdjur som följer sin instingt. Och gamla honor som inte är intreserade av deras mysande får stryk. Unga honor som har ungar får ungar dödade för att de själva ska få stå för nya ungar.

 

Kram Skogsfen.






 









 
 
Primrose

Primrose

21 juni 2016 10:02

Kul att din mamma mår bättre!
Vad ni reser, låter härligt ,-)
Tråkigt att att ännu en katt fått somna in, förstår att det är tomt utan katt.
Men............oj är okastrerade hankatter så jobbiga!
Hade ingen aning, låter verkligen inte bra
Hoppas du får en härlig sommar.
KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

skogsfen

22 augusti 2016 18:43

Äntligen tar jag mig tid att svara er.
Vi har haft en underbar sommar.
Ja hankatter okastrerade kan vara pest och pina när de finns löpande honor i närheten.
Kram på dig.

 
Ruth

Ruth

22 juni 2016 22:02

Fy så trist, ingen idé att skaffa ny katt heller för det kommer säkert att upprepas. Hade alla vett på att kastrera sina djur så uppstår sällen dessa problem, det är en ringa engångskostnad som spar mycket lidande och oönskade kattbebbar.
Önskar er en fin midsommar !!

http://bernamis.bloggplatsen.se

skogsfen

22 augusti 2016 18:45

Just nu har vi två söta kattungar som föddes i vår lagård men de är inte våra utan grannens. De kommer över hit titt som tätt.
Både jag och min man smälter.
Kram från mig.

 
Bosse Lidén

Bosse Lidén

11 juli 2016 11:24

Kreta och att din mamma mår bättre lät trevligt. "Stygga" hankatter mindre kul.
Sommarkramar från Bosse

http://bosseliden.wordpress.com

skogsfen

22 augusti 2016 18:48

Ja allt har blivit bättre men en del sämre med.
Vi är kattlösa men som tur så har grannen katt och hennes två söta ungar tror att det är här de bor.
Kram kram.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Tidigare år

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards