Skogsfen

Alla inlägg den 2 mars 2013

Av skogsfen - 2 mars 2013 09:03

Detta är vår solvrå här sitter vi tidigt på  våren i lä, längre fram är det för varmt här. Det är en jordkällare och innehåller jättespindlar, kommer på bild senare.


I dag är det en "ledig dag" men då väntar tvätt och golv som vill bli rena. Gubben är i skogen så här är tyst och lugnt.

Satt nyss med Rufus i knäet den stora lunsen vill alltid ha en stund i mitt knä på morgonen. Han väger 7-8kg och min man kallar honom fotbollen, med syfte på rundören.

                                                                                                       

                                                                                      Jag och Rufus tycker han är lagom. ;) Ett lite suddig kort och ögonen ser lömska ut men han är världens goaste.


Var på bokrea i går och fick lov att begränsa mig, våra bokhyllor är överfulla och jag vet snart inte vad jag ska göra . Har väldigt svårt att göra mig av med böcker men väldigt lätt för att köpa nya, dålig kombination. Iallafall så fick jag tag på nionde delen i en serie som jag sparar på. DAMERNAS DETEKTIVBYRÅ en kul serie av författaren Alexander McCall Smith 

  Som handlar om en kvinnlig detektiv i Botswana och hennes medhjälpare en strikt dam med underfundig humor.  Jag gillar böcker där man blir glad och kan skratta lite och som även innehåller allvar.

Jag har några andra böcker av samme författare och jag gillar honom. Alexander McCall Smith är skotte och uppvuxen i Zimbabwe bor nu i Edinburgh. Professor i medicinsk rätt, och har glimten i ögat.


Men jag har också en mordisk sida som får sin tillfredsställelse i deckare, en favorit där är Karin Wahlberg. Hon är läkare  uppvuxen inte långt från där jag nu bor, Glasriket i småland. Arbetar i Lund och trivs på Gotland sommartid. Hennes böcker handlar om ond bråd död i sjukhusmiljö eller nära anslutning.

                                                                                                                                       Ja det var vad jag hittade på bokrean. Men ska jag vara ärlig så slank det ner några till men de tar jag en annan gång, för nu ropar dammsugaren och jag måste vara klar med städningen till kl  13 för då blir det fika hos grannen.


Kramar från Skogsfen.

  


Ett ord på vägen: Vad du än gör, gör det med glädje då blir det roligare.   


Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards