Skogsfen

Direktlänk till inlägg 5 april 2016

Hej Alla!

Av skogsfen - 5 april 2016 10:10

Å vad ni är gulliga såg att jag inte varit här sedan den 6/2 men att ni varir här och besökt mig och skrivit, tack snälla ni jag blir så varm i hjärtat.

Jag mår bra men har haft lite mycket omkring mig med mammas flytt o s v. Mamma trivdes inte till en början hon blev mer förvirrad och blodtrycket hoppade upp och ner. Mamma ville bara dö och det var rörigt alltihop. Lägenheten skulle tömmas vem ville ha vad???? Vad skulle vi göra av resten, alla uppsägningar vem var hur....jo det löste sig, allt är ordnat men resan var lite guppig. När jag lämnade ifrån mig nycklarna så kändes det sååååå skönt. Nu har jag fått lugnet inom mig tillbaka.

Mamma mår bättre men det är ju solklart att man vill bo hemma så länge som möjligt, hon känner sig inte hemma där hon nu bor. Men hon har acepterat det hela och jag försöker göra det som vilken dotter som helst skulle göra, det bästa för mamma.

Var i Stockholm över Påsken, hälsade på hos sonen och hans sambo. Det värmer mitt hjärta att se hur väl de vill varandra och hur de nu skapar ett hem, ett liv tillsammans.

Nu börjar det också dra i huvagnsnerven....känns så skönt att veta att mamma blir omhändertagen så jag kan åka iväg några dagar utan att oroa mig för mycket.

Jag kommer inte att blogga varje dag, kanske inte varje vecka ens, men rätt som det är så hörs vi igen.

Så som ni ser så har jag det bra, hoppas ni med har det.....nu ska jag kika in hos er.

Kramis från Skogsfen.







 
 
Primrose

Primrose

6 april 2016 21:13

Så skönt att det ordnar upp sig, lugn och ro är viktigt.
Ja, snart är det husvagnsdax ,-))))
Vet inte riktigt vart vi åker, vet ni.
Skönt att du vet att din mamma är trygg medans ni är borta på semester, det vet inte vi riktigt, men jag ringer varje dag till min mamma oavsett var vi är för att höra att hon mår bra.
Ha det jättefint KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

skogsfen

20 juni 2016 11:44

Hej vännen så längesedan jag var här och har inte svarat förens nu.
Mamma har det bra, husvagnen också vi har varit på helgtur en gång och ska ut igen snart.
Hoppas allt är bra med dig Kram Skogsfen.

 
TantGlad

TantGlad

7 april 2016 21:37

Hej vännen. Roligt att du dyker upp här ibland även om det blir långt mellan varven.
Men så kan det ju bli. Blogga ska man göra då man själv känner för det.

Inte lätt att bli äldre och fortfarande vill bo hemma. Kan bli stor omställning i livet det där.
Fint du tar hand om din mamma.

Stor kram min vän

http://tantglad.bloggo.nu

skogsfen

20 juni 2016 11:46

Ja varje gång jag är här så kikar jag in till dig.
Som du heter blir man GLAD alltså.
Kram Skogsfen.

 
Tove Olberg

Tove Olberg

2 maj 2016 10:58

Nu tittar jag in och hälsar dig en glad vår!Ser att du haft lite för dig som rör upp känslor och tar tid och kraft!Då får bloggen vila!
Gott att det ordnat upp sig så din mamma nu har det tryggare, då blir det lugnare för dig :-)
Dikten i förr inlägget är jättefin!
Kram

http://toveolberg.blogspot.se

skogsfen

20 juni 2016 11:48

Hej Tack för titten är som du förstår av mitt svar inte här så ofta.
Men mamma har det bra och lugnet börja landa nu.
Kram Skogsfen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Tidigare år

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Skapa flashcards