Skogsfen

Direktlänk till inlägg 6 februari 2016

Inte mysfreda!

Av skogsfen - 6 februari 2016 10:10

Nej det var det verkligen inte. Vi var alla i mammas lägenhet och hennes barnbarn fick titta och plocka det de ville ha. Jag vet inte vad jag kände alla känslor blandades och till sist kändes det som om jag gick i spinn. Missförst mig inte det gick väldigt lungt till alltihopa ingen som slet och rev och ingen som blev osams. Men känslorna inom mig bara slog till. Min bror sa likadant, när jag sa att nu åker vi (min man och jag) jag orkar inte mer, så sa han också så.

Det ska bli så skönt när allt är över och vi kan lämna över lägenheten städad och klar.

 

 

Ett liv städas bort

varligt lägger vi det i sin grav

våra föräldrars strävan

våra föräldrars slit

lägger vi ner bit för bit

oanade skatter

hittas i brev

något av sonen något han skrev

något av en dotters kriavitet

allt har betytt kärlek en gång

nu packas det ner i en kartong

Känslor och minnen

blandas med sorg

tänk så fort allt ändå går

år som läggs till år

läggs nu ner tillsammans med en tår

  

© Skogsfen

 

 

 
 
Ruth

Ruth

11 februari 2016 22:46

Så tungt att röja bort alla kära minnen, inget man gör med ett glatt leende och hjärta, men du skall se att det känns bra när allt är klart. En fin dikt du har skrivit.
Kramelikram

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Primrose

Primrose

20 februari 2016 21:16

Bra att din mamma verkar trivas!
Vilken dikt, så himla vacker blev så berörd.
Gick rakt in i hjärtat på mig.
Ja att plocka undan ett liv med en massa minnen det sätter spår i hjärtat.
Ha det jättefint fina du!
STOR KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

 
Ninnie

Ninnie

14 mars 2016 09:24

Jag förstår att det var jobbigt för dig. Känslorna väller över en och man vill liksom inte vara delaktig mer. Jobbar ju på himmet med di gamle och det är inte lätt att flytta in till oss och lämna ett helt liv bakom sig och helt plötsligt dela matsal med okända människor. Det brukar gå bra efter en tid men det måste få ta tid... Ha en fin dag!

http://Enkvinnamittilivet.bloggo.nu

 
Bosse Lidén

Bosse Lidén

29 mars 2016 16:14

En fin och berörande dikt som jag känner stor empati av. Du är en duktig poet.
Hoppas du haft en fin påsk.
Kram Bosse

http://bosseliden.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Skapa flashcards