Skogsfen

Direktlänk till inlägg 3 februari 2016

Ja precis som jag trodde...

Av skogsfen - 3 februari 2016 11:02

....så fick personalen inte på mamma höftskyddsbyxorna igen. Men det har hänt en del positivt ändå. Mamma har börjat stiga upp och klä på sig. I början låg hon hela dagarna och pratade inte. Nu när jag kommer så sitter hon för det mesta uppe och är alltid påklädd. Så mycket roligare att se nu när hon verkar må bättre, hon pratar mer och är mer med.

Sen är det lägenheten som ska röjas det är inte så kul. Så svårt vara där och reda i mammas saker när hon själv inte är där längre. Har ni tänkt på hur tyst det blir i ett hus eller lägenhet när de som bott/bor där inte är där längre. Det är som om de tar med sig själva essensen och kvar blir ett tomt och dött utrymme.

 

I går kväll gjorde jag något som jag inte gjort på mycket länge och som jag ääääälskar. Vi hade Pingleträff och Pinglan vi var hos eldade upp bastun åååååå så skönt det var. Hela jag blev avslappnad och mjuk i skinnet, underbart. I dag ska jag hålla kvar den känslan i hela mig.

 

På eftermiddagen i dag blir det ett besök hos mamma, i dag ska jag köpa något gott till kaffet och så ska vi ha en skön pratstund. Hoppas jag.

 

Ha det gott kram från Skogsfen.

 
 
Gittan

Gittan

3 februari 2016 15:29

Visst är det jobbigt när ens mamma inte är som förr, jag vet min mamma bor ju på ålderdomshem och jag brukar åka dit en gång i veckan. När jag pratar med henne vill hon bara åka hem och packar mycket. Men hon har det bra där men saknar sina anhöriga och jag förstå henne. Vad mysigt med fika och nåt gott till.
Härligt med bastubad. Kram.

http://gittanstankar.blogg.se

skogsfen

4 februari 2016 20:21

Ja det är jobbigt allt är så förvirrat. Ibland är hon pigg och ibland är hon förvirrad. Förstår hur svårt du har det när din mamma vill åka hem när du hälsar på.
Vi fick en trevlig stund i går.
Kramis.

 
Bosse Lidén

Bosse Lidén

3 februari 2016 18:32

Trevligt att läsa att din mamma var påklädd och pratade mer.
Den där tystnaden känner jag igen. Allt är så overkligt.
Hoppas du fick en fin onsdag.
Kram Bosse

http://bosseliden.wordpress.com

skogsfen

4 februari 2016 20:24

Det är så svårt eftersom jag aldrig vet hur mamma är när jag hälsar på henne. Men du har rätt tystnaden var hemsk. Ja vi hade en fin fikastund pratade om gamla saker och hur hon jobbat med olika saker.
Kramis.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Tidigare år

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards