Skogsfen

Alla inlägg under april 2015

Av skogsfen - 29 april 2015 20:48

...att lilla Saga kommer till mormor på fredag och stannar till söndag. Ett sådand erbjudande kan man bara inte tacka nej till. Det blir en helg med mycket legolek och så ska vi gå i skogen om vädret tillåter. Några sagoböcker blir det säkert innan vi slocknar på kvällen. Tror grannen har kattungar som vi får gå och kika på och korna och hönsen och kaniner, ja vi kommer att ha fullt upp. Längtar men vet att jag kommer att vara helt slut på söndagkväll, men det är det värt. Barnbarn det är grädde på moset det.

 

Kramis från Skogsfen.

Av skogsfen - 27 april 2015 15:37

...med husvagnen blev det förra helgen. Underbart riktiga sängar, större yta, varmvatten ja allt var bättre än i den förra. Men det var bra i den också, jag älskar campinglivet.

 

 

Mysigt med tända ljus i vagnen.

 

Kramis från Skogsfen 

Av skogsfen - 23 april 2015 09:49

...med Rufus, vår hittekatt. Han har ända sedan han kom varit väldigt krävande och velat ha mycket uppmärksamhet. Ronja gillade honom aldrig. Han var alltid försiktig i hennes närvaro och gick undan om hon sa ifrån. Så det var mig han gick till ville ha kärlek och bli smekt, väldigt pratig. Ibland blev jag irriterad på honom men han gav sig inte han ville ha min uppmärksamhet. Ronja däremot var självständig men ville ändå ha mitt sällskap men inte så intensivt. Hon satt aldrig i knäet hon satt bredvid. Hon sa inte mycket men ändå så "pratade" vi ofta. 

Nu har Rufus blivit som Ronja alltså mer lagom, kräver inte min uppmärksamhet lika mycket nu, men han vill fotfarande sitta i knäet och han "pratar" lika mycket men jag ser skillnaden. Förr kunde jag inte komma ner i köket utan att han skulle komma och stryka sig uppefter mig, nu ligger han lugnt kvar och sover vidare.

Var det så att det var lite avundsjuka, svartsjuka mellan dem. Visst misstänkte jag att det var så men inte sååå att han kände sig utanför....jag försökte göra det så bra som möjligt för dem. Den enda plats som det gick bra för dem att umgås normalt var vid, hör och häpna, matskålarna.  

 

Nu har jag Rufus och Spöket kvar. Spöket är 16 år och Rufus vet vi inte men han är nog däromkring han med. Spöket är katten med halv svans....och som gör skäl för sitt namn, hon finns, men syns inte. Hon är mer vild än tam, har varit så olika sina syskon hela tiden. Ronja fick tre ungar när hon var 9 mån. Smulan, Sixten och Spöket. Smulan och Sixten var keliga och gosiga medans Spöket bara ville vara för sig själv.

Sixten försvann innan han var 1 år och Smulan dog den 4/9-13.

 

Alla mina katter är kastrerade vi hade inga planer på att skaffa kattfarm när Ronja fick sina ungar. Vi trodde inte hon var könsmogen så det blev en överraskning kan man säga. Vi bestämde oss för att vi skulle behålla EN. Det var innan de föddes. Sen kom då dagen då de kom, Smulan kom först och hon var trots sitt namn störst. Sen kom Sixten, jaha vem ska vi välja nu då. Äh vi behåller båda. Så gick det en timme och vi trodde förlossningen var över då kom Spöket. Å så var det svårt igen, nej, det gick inte att välja vi behöll alla. Sixtens öde vet vi inte men han var kastrerad så han var inte på friarstråt när han försvann. Vi tror att räven är skyldig. Smulan blev 14 år och ja resten vet ni.

Kram från Skogsfen. 

 

 

 

 

 

 

 

Av skogsfen - 16 april 2015 13:06

...och jag har börjat fylla den med braochasaker. 

 

Hämtade den förra torsdagen men har inte känt för att göra så mycket förens detta hände. Det var när papperna kom och jag läste att den INTE VAR BESIKTIGAD, VAAA. Det sa de att de skulle fixa det innan vi hämtade den. Så jag på telefonen och den stackars försäljaren blev helt tyst efter en stund fick han ur sig ett VAA. Någon hade gjort fel, någon fick hämta tillbaka vagnen besiktiga och köra tillbaka den. Men nu står den här igen, besiktigad och jag har börjat fylla den.

 

Kram på er.

 

Av skogsfen - 13 april 2015 20:15

Jag saknar henne, min lilla Ronja hon var liksom väldigt speciell.

Vi kunde sitta på framsidan och mysa tillsammans.

Hon var hela tiden med och lyssnade, kom springande när jag kom hem.

Hade sina ställen som hon höll hårt på, mina ögon dras dit och jag önskar så att hon kom springande igen.

I torsdags hämtade vi hem vår nya vagn men jag känner inte den där riktiga glädjen än.

Jag vet många tycker att det bara var en katt, men hon var min katt och hon gav mig något som är sällsynt, kärlek och tillit.

I 17 år fick jag behålla dig lilla troll.

Matte saknar sin Ronja.

 

Vilar nu i blåsippebacken.

 

 

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Tidigare år

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Skapa flashcards