Skogsfen

Alla inlägg under februari 2016

Av skogsfen - 6 februari 2016 10:10

Nej det var det verkligen inte. Vi var alla i mammas lägenhet och hennes barnbarn fick titta och plocka det de ville ha. Jag vet inte vad jag kände alla känslor blandades och till sist kändes det som om jag gick i spinn. Missförst mig inte det gick väldigt lungt till alltihopa ingen som slet och rev och ingen som blev osams. Men känslorna inom mig bara slog till. Min bror sa likadant, när jag sa att nu åker vi (min man och jag) jag orkar inte mer, så sa han också så.

Det ska bli så skönt när allt är över och vi kan lämna över lägenheten städad och klar.

 

 

Ett liv städas bort

varligt lägger vi det i sin grav

våra föräldrars strävan

våra föräldrars slit

lägger vi ner bit för bit

oanade skatter

hittas i brev

något av sonen något han skrev

något av en dotters kriavitet

allt har betytt kärlek en gång

nu packas det ner i en kartong

Känslor och minnen

blandas med sorg

tänk så fort allt ändå går

år som läggs till år

läggs nu ner tillsammans med en tår

  

© Skogsfen

 

 

Av skogsfen - 3 februari 2016 11:02

....så fick personalen inte på mamma höftskyddsbyxorna igen. Men det har hänt en del positivt ändå. Mamma har börjat stiga upp och klä på sig. I början låg hon hela dagarna och pratade inte. Nu när jag kommer så sitter hon för det mesta uppe och är alltid påklädd. Så mycket roligare att se nu när hon verkar må bättre, hon pratar mer och är mer med.

Sen är det lägenheten som ska röjas det är inte så kul. Så svårt vara där och reda i mammas saker när hon själv inte är där längre. Har ni tänkt på hur tyst det blir i ett hus eller lägenhet när de som bott/bor där inte är där längre. Det är som om de tar med sig själva essensen och kvar blir ett tomt och dött utrymme.

 

I går kväll gjorde jag något som jag inte gjort på mycket länge och som jag ääääälskar. Vi hade Pingleträff och Pinglan vi var hos eldade upp bastun åååååå så skönt det var. Hela jag blev avslappnad och mjuk i skinnet, underbart. I dag ska jag hålla kvar den känslan i hela mig.

 

På eftermiddagen i dag blir det ett besök hos mamma, i dag ska jag köpa något gott till kaffet och så ska vi ha en skön pratstund. Hoppas jag.

 

Ha det gott kram från Skogsfen.

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards