Skogsfen

Alla inlägg under februari 2013

Av skogsfen - 28 februari 2013 12:32

 


Kram från Skogsfen.

  

 

Ett ord på vägen: Solen värmer jorden, sakta smälter kylans frukt...blir vårflod.


Av skogsfen - 26 februari 2013 10:15









Längtans blå blomma.


Nu vill jag att det snart blir vår 
det är sollängtan i vart snår 


blommor ner i jorden har nu knopp 
längtar så få komma upp 

fåglar klarar så sin strupe 
vill förgylla oss med sång 

väntar suktar längtar här 
känner mig så kär 

vill ha vår vill ha sol 
vill bli kysst i vår berså 

längtans blomma den är blå 
nu vill jag att det snart blir vår 

Av Skogsfen. 


 


Kramar från Skogsfen.

  


Ett ord på vägen: Varje själ vilar i tillit,  jobbar i kärlek och lever i evighet. 






Av skogsfen - 25 februari 2013 07:51

Bild från okänd.

Ja det är inte ofta man tycker tiden är lång, men veckan som gått har varit lång. Ändå tycker jag den gått fort....det går liksom inte ihop. Jag har jobbat sex dagar av sju, varit på två kalas och ett åramöte. Och liksom ändå haft tid att vila och mysa lite. Söndagseftermiddagen, efter ett jobbpass, tittade vi på en film med Jack Nicholson och bara slappade. Så jag tycker det har varit en bra vecka. Lång för att jag gjort så mycket och kort som alltid då man ska ställa sig på vågen. Har det redan gått en vecka??? 

Ja det har det och i dag så var det nervöst att sätta fötterna på den förädiska lena ytan och vänta medans strecken snurrade...jag höll andan. Och till min förvåning så hade 0,6kg försvunnit, fast det är klart JAG tänkte noga på vad jag åt på kalasen.

Men tillbaka med funderingar kring tid. Tid är lika för alla ändå så uppfattas den olika, en del tycker de har hur mycket tid som helst och andra får den inte att räcka till. Men ändå så är den exakt lika för alla. Det måste bero på vad vi använder vår tid till, eller är det något i vår hjärna som styr. Eller är det beroende av vad det är man gör, om det är roligt eller tråkigt. Min vecka var fullproppad med både roligt och tråkiga rutiner och ändå så upplevde jag den som en bra vecka lång på ett sätt men kort på ett annat sätt. Kort inte bara detta med vågen utan   ops nu var den slut nu är det måndag igen. Lång när jag tänker tillbaka på allt jag hann med. Bra för jag stressade inte.

Så hur har er vecka varit kort eller lång?  

 

Kramar från Skogsfen.

  

Ett ord på vägen: Lev inte snabbare än din skyddsängel kan flyga. (okänd)

Av skogsfen - 23 februari 2013 11:43


Han är inne på det jag har lurat på länge upplever vi vår omgivning lika, eller??!!

Hittade detta och ville bara dela med mig.

KRAM.

Av skogsfen - 23 februari 2013 09:29


Denna blid är tagen i början av februari då var det snöfritt, låg lite snö där i skuggan.

 



Ungefär samma vy några veckor senare NU med snö


Kramar från Skogsfen.

  


Ett ord på vägen: Man kan aldrig veta hur världen ser ut i morgon, så lev i dag. 

Av skogsfen - 21 februari 2013 10:28

I dag har jag en ledig dag och om en stund ska jag ta en långpromenad i solskenet. Har varit på två kalas i veckan och i kväll blir det ett Årsmöte. Så mina viktproblem kommer nog att kvarstå på måndag.


Jag har varit inne hos er på era bloggar innan och man kastas in i det ena efter det andra. Både i glädje och sorg har jag vandrat med i, denna morgon. Någon hade datastrul, vilket kan driva en till vansinne.



Någon hade skrivit om barnuppfostran med aga, vilket får alla mina sinnen att vända ut och in på sig. Det är så oerhört svårt för mig att läsa om barn, och djur med, som far illa. Jag lever mig in i och känner precis hur de känner, vill bara skynda att hjälpa, krama, och tala om att allt ska bli bra. 


Så var det några som skrev om andlighet om att man ska vara positiv och tacksam. Det skriver jag under på, vi har så mycket att vara tacksamma för. I mitt yrke ser jag människor yngre än mig som inte har fått samma chans i livet som jag. Som inte kan röra sig fritt eller ens tala, helt utelämnade till andras omsorg om dem. Tänk dig att sitta i solen och vara törstig och inte kunna förmedla denna känsla, detta behov. Utan vara helt utelämnad till att andra ska se till att du får ett glas vatten, just precis, när du behöver det.

Jag brukar tänka: hur skulle du vilja bli bemött om det var du som var i deras situation, Ulla. Efter den tanken försöker jag jobba. Sen tänker jag också på hur mycket vi har att vara tacksamma över,och som jag tror att vi har väldigt lätt att ta för givet. Gå, stå, tala, höra, se, känna, lukta, äta, kissa, bajsa, njuta, uppleva, göra själv, bara vara, se samband, le, skratta, känna tillit, känna smärta, och mycket mycket mer.


Tandläkarbesök, hundpromenader och ridstund som kändes bättre än på länge, en av er har just nu en fototävling. Ja det var en givande bloggrunda i dag, som alltid.


En fin stund var när jag läste Primrose blogg om  hur de blivit erbjudna att få delta i när hennes pappa blev lagd i kistan. Och hur hon hade upplevt detta som en fin stund.


Foton från era promenader och era husdjur och era liv gör att man känner sig med, deltar i det ni håller på med. Vi bor i ett långt land jag har blogg vänner från syd till nord och jag älskar er alla, ni tillför mycket i mitt liv. Vi känner inte varandra, vi skulle kunna mötas och stå alldeles bredvid varandra utan att veta om det. Ändå så vet vi mycket om varandra, men vi skulle inte känna igen varandra om vi möttes. Så vad är då vänskap  är det våra själar som möts här eller är det då vi känner igen varandra på utseende? Jag tror inte man kan känna vänskap bara på utseende. Utan det måste vara en kommunikation och det har vi ju här på bloggen.

 

Kramar till er alla från Skogsfen.

  

 

Ett ord på vägen: Vänskap är en gåva från själ till själ, ge och ta emot.



Av skogsfen - 18 februari 2013 07:16

Jaha så kom då veckan då vikten inte gick spikrakt ner, men det gick ändå lite ner. Får väl skylla på Champagnen. 

0.1 hg men åt rätt håll. Vet att dessa veckor kommer och det är bara att kämpa på.  



Ska prova detta sätt om vikten trilskas.


Kramar från Skogsfen.


Ett ord på vägen: Livet kan trilskas i bland, det är då man plockar fram jädrar anamma.  

Av skogsfen - 17 februari 2013 17:01

 

Hittade denna länk hos någon minns inte vilken och ville dela med mig....kram.


Smarta vardagstips


  



Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Tidigare år

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Skapa flashcards