Skogsfen

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2014

Länge sedan men nu blev det en.

Av skogsfen - 30 oktober 2014 09:18

Pumpa gubbe!!!  

 

Åratal sen jag gjorde en sådan här.

Har alltid en pumpa på trappen men inte som gubbe utan som den är.

Nu har jag lite mer tid att göra lite sådana här saker.

   

Ha en fin helg med eller utan pumpagubbe.

 

KRAMIS.

 
 
Mia

Mia

30 oktober 2014 12:44

För mig har allhelgonahelgen aldrig varit något annat än en helg att minnas de som lämnat jordalivet. Tycker att halloween, bus eller godis och allt vad det kan vara endast är till för köpmännen och sådant är jag ganska anti mot... ;-) Pumpor har du kanske hemmaodlat...

http://miatankar.wordpress.com

skogsfen

30 oktober 2014 15:20

Du har helt rätt, men detta gjorde jag bara för att jag ville och kunde. Och för att det lyser upp i mörkret. Vi åker till kyrkogården också och sätter ljus.
Kramis.

 
Primrose

Primrose

30 oktober 2014 13:53

Mysigt så härlig den blev, vi har gjort med ljus i bara två gånger tror jag.
Men visst är det mysigt nu när det mörknar fort om kvällarna!
Ha det fint KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

skogsfen

30 oktober 2014 15:22

Ja det lyser upp på trappen. Sen tycker jag det ser roligt ut att ändra från vanlig lyckta till denna.
Kramis.

 
Tove Olberg

Tove Olberg

30 oktober 2014 15:47

Med tid vilja och lust blev han till Pumpagubben:)

http://toveolberg.blogspot.se

skogsfen

30 oktober 2014 20:02

Ja just precis.
Kramis.

 
Gittan

Gittan

31 oktober 2014 06:48

Viken fin pumpa gubbe, ha en skön helg. Det är svårt att få iväg kommentaren till dig, står felaktig kod flera gånger är det så för fler ? Kramar

http://gittanstankar.blogg.se

skogsfen

1 november 2014 17:35

Har ingen aning vad som är fel. Har inte hört någon annan haft detta problem. Hoppas det rättar till sig. Ska höra med andra i s f får jag fixa till hur jag nu gör det.
Kramis.

 
Ruth

Ruth

2 november 2014 00:08

Jag har ingen pumpa på trappan efter att barnen flyttade ut, har en stor lykta i stället. Bor så utsatt emot vägen så inget får stå ifred, lyktan tar jag in när det är sovdags.
Önskar dig en fin söndag.
Kramelikram ��

http://bernamis.bloggplatsen.se/

skogsfen

2 november 2014 10:22

Vad sorgligt när de inte kan skilja på ditt och mitt.
Här ute i skogen händer det också att saker försvinner. Såååå tråkigt.
Karamis.

 
Eivor

Eivor

2 november 2014 00:38

Det var en fin pumpagubbe. Jag har aldrig gjort någon och nu lär det väl inte bli av heller.

Klar med datorn är jag ialla fall så nu ska jag väl snart vara igång på riktigt igen.

Ha det så bra och hoppas du fick en fin helg. Jag återkommer

Kram

http://www.ullsag.nu

skogsfen

2 november 2014 10:24

Så skönt att datorn är fixad så nu kommer du vara igång igen på heltid ;)
Man ska aldrig säga aldrig rätt som det är så sitter du där och karvar i en pumpa.
Kramis.

 
Ingen bild

tulipaner

7 november 2014 15:42

trevlig pumpa,har inte gjort nån alls här,men tänt på graven har jag otroligt fin stämning med alla ljusen.

skogsfen

9 november 2014 19:35

Inte på många år har jag gjort en sådan Heller, men nu blev det en. Kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2014 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards