Skogsfen

Alla inlägg den 26 oktober 2014

Av skogsfen - 26 oktober 2014 10:17

Ja så var vi på res då, vi Pinglor. Vi gör ju så att varje gång vi träffas lägger vi 20 kr var som vi sparar till något vi vill göra. I går så åkte vi till Malmö och 

stoffochstil.se - Stoff och Stil Sverige - Hitta en butik nära dig

Vi var 5 av 8 som ställde in oss på en rolig dag. Det är ju så att det är svårt att få till så att alla kan. Det dyker upp saker som man inte kan förutse och ja, då blir det så att alla inte kan även om de kunde då vi bestämde oss.

Hur som helst så hade vi som åkte en mysig dag. Där fanns allt man behövde från symaskin till knappnål, pysselgrejer och tyger. 

Jag fick tag i ett tyg som jag ska klä om kökssoffan och stolarna med, nu när jag ska måla köket(färg är inköpt tid ej funnits ÄN).

 

   Det syns inte så bra här, men den gula streckplutten är samma som jag ska måla skåpdörrarna. Detta tyg såg jag efter fyra minuter och det låg på hyllan och ropade till mig. Herre min je vad grejor de hade, vi gick där i nästan 2 timmar och alla hade vi kassar i händerna och var nöjda när vi gick ut därifrån.

Sen hamnade vi på IKEA som låg strax bredvid, där åt vi sen lunch och satt och småpratade kanske för länge. Eller så var det chauffören på bussen som sinkade oss för han fick inte ut biljetter till oss, så vi fick köpa på stationen och där var det kö.

Eller så var det för att vi tog fel sida ner till tåget men vi missade tåget med minsta möjliga marginal. Vi var så nära tåget så att vi kunde ta på det när det sakta rullad iväg och vi stod kvar på perrongen, snopna. Ja det var bara att ta sig upp till ett fik och sitta där och vänta till nästa gick TVÅ timmar senare. Vi turades om att passa varandras kassar och gick en sväng på stan. Men de två timmarna gick faktiskt fortare än jag trodde, då, när vi stod där, och såg vårt tåg åka.

Trött men mer än nöjd kom jag hem till gubben som börjat fixa med hallen invändigt där vi bytte dörr förut. Men det är en annan historia.

 

Kramar till er alla från Skogsfen. 

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2014 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards