Skogsfen

Direktlänk till inlägg 9 december 2014

Under denna kategori lägger jag in mina tavlor.

Av skogsfen - 9 december 2014 07:08

Jag målar för att jag tycker det är kul och resultatet blir inte alltid som det var tänkt. Tänkte att om jag lägger upp dem här  eftersom de blir nått så när färdiga, så kanske jag kan se en utveckling. Jag kommer inte att skriva något men ni får gärna kommentera....inte bara skriva att det är fint utan lite konstruktiv kritik. Tackar på förhand.

       


Kramisar från Skogsfen. 

 
 
Primrose

Primrose

9 december 2014 20:13

Så kul att du målar, dom ÄR jättefina!
Det syns att du har talang, tycker du kommit långt i ditt skapande efter så kort tid!
Tror att det här är något du kommer att fortsätta med, kul!
Ha det jättefint KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

skogsfen

16 december 2014 11:46

Tack, ja detta kommer jag att fortsätta med helt klart.
Kram på dig Primrose.

 
Ninnie

Ninnie

10 december 2014 08:56

Gomorron denna mörka dag i Skåneland! Du ville ha konstruktiv kritik! Tavlan i mitten tilltalade mig mest för där händer det liksom något. Paret är på väg någonstans med båten, kanske till någon ö där de kan slå sig ner med fikakorgen. Färgerna i tavlan är fina och småmysiga. Tavlan med blomman är oxå fin men det känns som om det saknas något runtomkring blomman. Tavlan med fokus kring sjön som du målat och med vassen ger en mig en varm känsla, kanske är det vår i luften? Jag får till mig att det är lite kylig vårluft som sakta håller på att värmas upp. Lite kul det här med bilder och vilka känslor de förmedlar till betraktaren. Visa gärna fler tavlor och kram på dig!

http://enkvinnamittilivet.bloggo.nu

skogsfen

16 december 2014 11:49

Du har helt rätt med blomman jag ska måla dit ett fönster har jag tänkt.
Jag målade blomman för jag är så dålig på blommor och jag fick lite tips på kursen.
Nu är kursen slut men jag kanske knåpar ihop något innan starten till våren.
Kram från Skogsfen.

 
Tove Olberg

Tove Olberg

11 december 2014 18:18

Vilken vacker bild av ditt fönster! Fina målningar har du också. Det är konkret och det är tydligt se vad det föreställer! Bild två är jättefin. Du har hand och sinne för det där du!
Kritik kan jag inte lämna för jag är mer uplevare än bedömmare! men jag har ju ögon att se med! Fortsatt trevlig advent till dig. :)

http://toveolberg.blogspot.se

skogsfen

16 december 2014 11:51

Tack för dina ord....fortsatt trevlig adv... till dig med.
Kramis.

 
Ruth

Ruth

13 december 2014 23:13

Hoppas denna Lucia dagen blev fin för er.
Årets första glögg värmde strupen med mandel och russin
för oss i dag.
Så fina tavlor du gör, säljer du också ? jag blir avis !
Önskar er en fin söndag/ kramiz.

http://bernamis.bloggplatsen.se

skogsfen

16 december 2014 11:52

Nej sålt har jag inte gjort ..än. Ingen glögg utan ett barnbarn som fick hjälpa mormor baka.
Kramis.

 
TantGlad

TantGlad

14 december 2014 20:20

Jag målar åxo tavlor, men inte är jag så här duktig.
Dina tavlor är ju jättefina.
Den på skön är ju magisk. Så fint det speglar sig.
Dom i båten är ju åxo en charmig och talande tavla. Dom sitter och njuter i båten.
Blomman är åxo fin.
Alla 3 är vackra var och en på sitt vis.

Må så gott och kram från mig.

http://tantglad.bloggo.nu

skogsfen

16 december 2014 11:54

Lägg ut lite av det du målar så får vi se. Du är ju så duktig på foto.
Kramis.

 
Spanaren

Spanaren

18 december 2014 13:33

Gillar dina färger och ditt ljus i tavlorna.
Verkligen fina alla tre men det är något med din mittersta tavla som fångar upp mig på ett bra sätt *gillas bäst*
/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
TantGlad

TantGlad

23 december 2014 16:35

Hej skogsfen. Jag ska nog göra det i. nåt inlägg framöver så får ni tycka hehe. Men det är bara enkelt målat. Jag är inget proffs.


God Jul till dig fina skogsfen.

http://tantglad.bloggo.nu

 
Ingen bild

lynx63

25 december 2014 10:18

God jul Kramis från denna tant. :-)

 
Ingen bild

tulipaner

1 januari 2015 12:30

så fina färger du målar med! ja,inte har du tid och jobba när det finns såna här målar talanger inte !/kram

skogsfen

2 januari 2015 11:33

Tack för dina berömmande ord....men jag målar med glädje inte med talang och så länge de är roligt så fortsätter jag.
Kramilikram.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards