Skogsfen

Direktlänk till inlägg 29 november 2013

Den jag är...

Av skogsfen - 29 november 2013 09:39

Den jag är...

Sakta strör stjärnorna sitt ljus 
över himlavalvet 
sprider en längtan i mitt hjärta 
likt dimman som ger blommorna 
sina diffusa skuggor 
berör de min själ i sin mystik 
dagg på morgonens gräs 
och en rodnade himmel om kvällen 
inget kan få mig att inte se eller känna 
denna förunderliga skönhet 
detta lugn 


Den vilda naturen som ingen förstört 
ger mig drömmar tillbaka 
blicken från någon som 
känner som jag...som förstår 
tar till sig...av 
allt liv som samexisterar 
rosornas doft i solig lund 
vinden som leker med gulnade löv 
skatan vid boet 
och skrattande barn 
inget som inte berör 

Jag lever av detta 
det är liksom jag 
ser det som händer runt mig 
var dag 
andas med lungor 
fyllda av livet 
av allt de som sker 
och så som det blivit 

kan hända så skrev jag i livets bok

med liten text eller som en tok

men det jag skrev var sant varje ord

och jag lever precis

precis som där stod

© Skogsfen



 
 
fia

fia

29 november 2013 15:46

Den dikten va mycket fin .

http://fiasdrommar.blogg.se

skogsfen

30 november 2013 10:29

Tack fia, och välkommen till min blogg.
Ska kika in till dig med senare.
Kram från Skogsfen.

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

29 november 2013 22:08

Du skriver så otroligt fint !
Kramar

http://ingermaryissa.bloggo.nu

skogsfen

30 november 2013 10:32

Tack snälla du.
Kramar i massor till dig.

 
TantGlad

TantGlad

1 december 2013 08:13

Hej fina fen!
Villken underbar vacker berörande dikt du har skrivet. Du har en stor begåvning och talang med att skriva dikter ser jag.
Tittar in för att önska dig en jättefin 1a Advent!
Adventskram från mig!

http://TantGlad.bloggo.nu

skogsfen

8 december 2013 11:11

Tack snälla Tant Glad, du gör mig alltid glad.
Ha det gott i advent.
Önskar Skogsfen.

 
tulipaner

tulipaner

1 december 2013 11:29

jätte fint!
Fin advent till dig!kram

http://tulipaner

skogsfen

8 december 2013 11:10

Tack snälla du idag är det 2-advent och snön faller...ska vist bli busväder.
Ha det fint i advent.
Kram från Skogsfen.

 
Ruth

Ruth

1 december 2013 14:08

Vilken duktig poet du är, så fint skrivet ♥
+12* och solsken här i dag, rena vårdagen.
Jag hinner knappt med datorn om dagarna nu, mycket stök och bök, men det brukar bli så här när det lackar mot jul.
Önskar dig en fin 1:a advent!
Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

skogsfen

8 december 2013 11:25

Tack Ruth det är våran vän spanaren som fått mig skriva offentligt.
Ja som du nog märkt så hinner inte jag heller. Har haft för mig en hel del.
Kramis från Skogsfen.

 
Spanaren

Spanaren

2 december 2013 09:39

Ett mästerverk till dikt igen ... applåder och bravorop till dig.
Känner igen mig i varje ord och tack för det/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

skogsfen

8 december 2013 11:28

Jag har ju börjat skriva pga dig, minns du skatan det var det första offentliga jag skrev.
Tackar för dina applåder och rop hörde dem över orkanvindarna;)
Kramis från Skogsfen.

 
Annika

Annika

2 december 2013 10:43

Oj, så fint. Jag måste alltid läsa dikter flera gånger för att riktigt ta till mig dem. Den blev bara vackrare för varje gång. Vilken talang du är. Kram på dig.

http://www.badtant.bloggo.nu

skogsfen

8 december 2013 11:32

Tack för dina fina ord blir glad för dem.
Kramis från Skogsfen.

 
TantGlad

TantGlad

5 december 2013 14:42

Villken jättevacker dikt du har skrivet.
Önskar dig en fortsatt jättefin torsdag nu!
Torsdagskramen från mig!

http://TantGlad.bloggo.nu

skogsfen

8 december 2013 11:33

Här kommer det söndagskramar, och tack för dina ord. Blir så glad.
Kramis.

 
Ingen bild

Bosse Lidén

5 december 2013 16:58

En fin dikt som berör. Du är mångsidig skogsfen. Kram

skogsfen

8 december 2013 11:34

Tack Bosse jag blir berörd av alla fina ord jag får här.
Kramis från Skogsfen

 
primrose

primrose

6 december 2013 12:05

Så vacker Dikt ,-))
Kommenterar ditt förra inlägg här, ja så lite man vet och tur är det.
Kommer själv ihåg vissa stunder och ögonblick speciellt, jag skrattade högt när jag läste att din mamma som var frissa klipper sig själv, det gör min mamma med! ,-))) Fast hon inte varit frissa ,-)
Hon tycker det är onödigt att gå till frissan.
Min mamma blir 93 i april. Ska dit idag när gubben kommer hem.
Ja, dom är härliga!
Fin läsning om dina tankar du hade som yngre! ,-)
Ha det så fint, mysig Helg!
KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

skogsfen

8 december 2013 11:36

Kram på dig, ja vilka mammor vi har...guld värda.
Kram igen från Skogsfen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Tidigare år

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2013 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards