Skogsfen

Direktlänk till inlägg 7 mars 2015

Oro runt knutarna....

Av skogsfen - 7 mars 2015 10:57

I ett samhälle bara 8 km från oss hände en uppskakade sak i går, men slutade bra. En vit skåpbil körde och rekade runt en skola och försökte dra in ett barn i den. Jag blir alldeles matt. Det är sådana saker som INTE får hända. Tankar flyger hit och dit. Nu gäller det att bevaka barnen, men det finns familjer som inte har den prioriteringen och det är de barnen som är mest utsatta. Så nu gäller det att bevaka ALLA barn även om de inte tillhör mig eller dig. Jag ber tyst en bön för att det var ett misstag, ett bus inte allvarligt menat.

 

Bilden är lånad från nätet.


Var rädda om er och varandra, kram / Skogsfen.

 
 
Primrose

Primrose

7 mars 2015 12:07

Åh så farligt! FY sånt är så läskigt!
det är klart alla barn måste vaktas!
En vit skåpbil var här och försökte få in barn för ett år sen (norr om Stockholm!?
Det finns väl flera vit skåpbilar, men den åkte också runt och försökte övertala barn att åka med och ett fall få dra in ett barn.
SÅ FARLIGT!
Hoppas nu inte det händer något där eller någon annanstans!
Vår, och visst längtar man efter husvagnen! ,-)))
KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

skogsfen

8 mars 2015 18:45

Ja det får bara inte hända.
Idag har det varit underbart, 15 + där vi satt.
Kramis

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

7 mars 2015 16:22

Verkligen obehagligt detta och förstår mycket väl att alla nu bevakar barnen extra mycket
Det verkar som om barn är mera utsatta och kan råka ut för saker mera än förut
kram

http://ingermaryissa.bloggo.nu

skogsfen

8 mars 2015 18:47

Ja de är mer utsatta. Det har inte hört mer om detta nu, så det kanske bara var något bus.
Kramis

 
Ingen bild

lynx63

12 mars 2015 19:18

Men huva, ja nu ska ALLA med eller utan barn hålla ögonen ÖPPNA. Ingen ska kunna ta ett barn, det får bara inte hända...

Kram och ha en fin helg.

 
Ingen bild

Bosse Lidén

14 mars 2015 11:14

Usch vad otäckt. Du skrev att det gick bra. Det gick inte så bra att de åkte fast också? Helgkram Bosse

 
Kaela

Kaela

29 mars 2015 09:33

Vilken obehaglig händelse.
Tur att slutet blev gott!
Ja alla barn ÄR allas barn - när det gäller att ta ansvar för dem.
Kram!

http://kaela.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

tulipaner

3 april 2015 11:09

vet du,för måånga år sen när mina var små,så hände följande i kvarteret snett ifrån oss.en liten flicka i 10års åldern blev visad en katt unge i baksätet på bilen,hon skulle få den om hon kom och hämtade den in i bilen,men tack och lov såg hennes stora syster det här!
så det blev tidnings rubriker osv,och det ska vara så.man tycker det fruktansvärt hemskt .det finns tyvärr.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Tidigare år

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards