Skogsfen

Direktlänk till inlägg 11 september 2014

Uppe tidigt idag.....

Av skogsfen - 11 september 2014 07:24

....för att gubben började tidigt och han var nog alldeles för trött för det egentligen. Han tryckte på fel knapp till larmet och när han kom ner i hallen, nere, så gick larmet igång. Ja man kan säga att vi alla vaknade då....för sen ringde telefonen och de som ringer från larmcentralen de vill ha korrekt svar. Milde himmel, det är inte lätt att tala i telefon och samtidigt ha ett tjutande larm i huset. Men sen hittade vi rätt knapp och svarade rätt, så då lade sig lugnet igen. Man får se det från den ljusa sidan, vårat larm fungerar som det ska.   

 

Detta var kl 05:15 ja, jag försökte somna om men det gick inte. Så det blev tidig frukost och lite smått plock och sen hamnade jag här. Ska åka till mamma om en stund, hon ska på kontroll hos sköterskan idag, det var det vi tog prover i förr veckan till.

 

6 arbetsdagar kvar mån, tis, ons, mån, tor, mån. Jag skulle ha jobbat en fredag med men då har jag tagit semester..ha, ha. Bokmässan ni vet, sista husvagnshelgen för oss. 

 

Nu har gympan börjat igen, härligt. Nya rörelser nya låtar men samma gäng och kul var det.

 

Ha en fin dag alla och kram på er önskar Skogsfen.

 
 
Spanaren

Spanaren

11 september 2014 08:46

Min make är uppe första gången varje morgon kl 04.10 för att äta frukost och läsa tidningen. Sen lägger han sig och vilar en stund innan han stiger upp och mornar till sig riktigt innan han åker till jobbet. Förstår att det var svårt att prata i telefon när larmet gick ... minns det från mitt sista jobb *ler*
Bokmässa igen *lyllo du" ... mys på sista helgen med vagnen för detta år. Snart pensio ... de du :-)
Ha en bra dag/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

skogsfen

11 september 2014 22:08

Oj det var en morgonpigg make du har. Jag har under livet märkt att det spelar inte någon roll hur mycket eller hur lite klockan är när väckarklockan ringer. Det är själva avbrytandet av sömn. Det går bättre att stiga upp tidigt utan väckarklocka, att få vakna av sig själv.
Ja nu ska jag ut på vift igen. Pensionen hägrar nu.
Kramis.

 
Tove Olberg

Tove Olberg

11 september 2014 09:29

Larmande morgon sätter fart! :)

http://toveolberg.blogspot.se

skogsfen

11 september 2014 22:09

Absolut.
Kramis.

 
Primrose

Primrose

11 september 2014 10:45

Ha ha ha dotter o svärson har larm, så vi vet hur det låter, när vi skulle vattna o det blev knas! ,-)))
Då blev du klarvaken alla fall, och hinner njuta av dagen ,-)))
Jag sov för länge så nu får jag jäkta!
Går du på gympa också, kul låter det med!
Ha det fint med din mamma och hoppas att alla prover var bra!
KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

skogsfen

11 september 2014 22:18

Ja jag blev klarvaken kan jag säga. La mig lite i eftermiddags, det var gott.
Mamma är det lite upp och ner med, idag sa jag till sköterskan att hon är ledsen och nere och inbillar sig saker, det skulle hon skriva till läkaren. Vips så fick jag dåligt samvete för att igen gick bakom ryggen på mamma.
Kramis.

 
Ingen bild

Bosse Lidén

11 september 2014 20:17

Vilket uppvaknande. Bra att du såg det från den ljusa sidan. Jag är rädd varje gång det börjar åska på natten och jag yrvaket ska dra ut TV-sladden och det istället är sladden till larmet. Jag vill också åka på bokmässan. Kram Bosse

skogsfen

11 september 2014 22:20

Men Bosse dra ur sladden innan du går och lägger dig. ;)
Klart du får åka, ta Solveig och åk på en kort semester.
Kramis.

 
Ruth

Ruth

12 september 2014 20:09

Man är trött när man inte larmar av rätt, vi har orsakat larm en gång och det har inte skett sedan och det är nog 6 år sedan. Vad du kommer att njuta dina dagar när arbetsdagarna är över, det kommer att känns overkligt och rätt. Hoppas mammas prover var bra.
Kramelikram ��

http://bernamis.bloggplatsen.se

skogsfen

13 september 2014 19:35

Ja men det var effektivt för vi blev klarvakna, ha ha.
Jae du jag längtar nu, det värsta är att jag ska göra det, och jag ska göra det...men köket först.
Mammas prover var bra men hon oroar sig alltid innan. Nu börjar hon oroa sig för nästa gång. Det är inte lätt att vara gammal.
Kramis.

 
Ingen bild

Bosse Lidén

13 september 2014 10:59

Hon saknar också mässan men har inte tid. Nu förtiden är vi inte ens de sista som tittar på dumburken. Vi gamlingar lägger oss oftast först. Kram

skogsfen

13 september 2014 19:37

Ja så är det tiden är knapp ibland. Ibland hinner inte vi till sängen vi somnar i soffan. ;)
Då är man trött.
Kramis.

 
Gittan

Gittan

14 september 2014 18:12

Vilket hastigt uppvaknande då och rädd blir man ju med.
Men positivt tänkande kommer man långt med, skönt att det funkar.
Kramar vännen.

http://gittanstankar.blogg.se

skogsfen

14 september 2014 18:34

Ja det var väldigt effektivt...
Kramis.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Tidigare år

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards