Skogsfen

Direktlänk till inlägg 1 juli 2014

En dikt och hyllning till en liten överlevare.

Av skogsfen - 1 juli 2014 11:01

Silvernätet

 

 

Skiraste tunnaste tråd spunnen till nät 
färger som glittrar och glimma 
solen leker med silvrig väv 
timma efter timma 

ensam sitter spindeln där 
i väntar på sin fångst 
vet inte om att den beundras 
för sin konstnärliga konst 
med daggdroppar stora 
förvandlas hans nät 
till konstverk i solen strimma 

dag efter dag sitter den där 
i väntan på något gott 
tills någon...kanske jag 
utan att veta raderar hans nät 
och gör väven till trassel och ludd 
spindelns tunnaste silvriga väv 
förstörs på en sekund 

spindeln själv springer sin väg 
beredd att spinna på nytt 
en väv i silver av tunnaste sort 
medan jag vandrar längst stigen bort 



Skogsfen 

 
 
Tove Olberg

Tove Olberg

1 juli 2014 18:56

Mycket vacker bild där ovan och så finstämd dikt - *silvernätigt* kram på dig!Goda sommartankar ..

http://toveolberg.blogspot.se

skogsfen

2 juli 2014 11:23

Tack Tove! Min man gillar rosor, och visst de är fina. Men sådana "fina damer" som måste pysslas om hela tiden och som tack får man ett stick i fingret om man är det minsta oförsiktig. Löss får de om man inte ser upp. Men väldigt vackra när de blommar. Min favorit är Klematis inget fjäsk där inte utan de blommar av sig själva, nästan. ;))) Tack för berömmet av dikten.
Sommarkramar från Skogsfen.

 
TantGlad

TantGlad

2 juli 2014 06:07

Så VACKER dikt du fina fe. Tack för den nu på morgonen.
Önskar dig en TOPPENDAG nu.
VARM KRAM från mig till däj!

http://tantglad.bloggo.nu

skogsfen

2 juli 2014 11:24

Det samma till dig du glada tant. ;))
Så bra att du tyckte om min dikt.
Sommarkram från Skogsfen.

 
Spanaren

Spanaren

2 juli 2014 07:10

Vacker ros som headerbild!
Vilken tänkvärd och fin dikt *gillar den mycket* /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

skogsfen

2 juli 2014 11:28

Vad jag tycker om rosor ser du under mitt svar till Tove. Det jag kan tillägga är att de gör min man glad och då förlåter jag dem. ;)
Tack för *gillar den mycket* hade inte blivit något utan en viss Spanare. Som jag Gillar mycket.
Sommarkram från Skogsfen.

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

2 juli 2014 22:10

en helt underbar dikt som du skrivit
Stor kram

http://ingermaryissa.bloggo.nu

skogsfen

3 juli 2014 09:52

Tack Inger Maryissa, blir glad av dina ord.
Kram från Skogsfen

 
Ingen bild

Stina

4 juli 2014 08:11

Fin o trevlig blogg jag hamnade på via en annan blogg jag brukar läsa, Kaelas, ska läsa mer sen, hälsningar Stina

skogsfen

5 juli 2014 10:53

Tack Stina ska hälsa på hos dig med, och välkommen tillbaka.
Kram från Skogsfen.
Men nu ser jag att jag kan inte det för du har inte lämnat någon adress :(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards