Skogsfen

Direktlänk till inlägg 26 juni 2014

Oj, oj vad tiden rusar på!

Av skogsfen - 26 juni 2014 10:16

Hej igen!

 

Redan torsdag efter midsommar, otroligt. Vår kortsemester över midsommar var...kallt ute men mysigt inne i våran vagn. Vi låg vid en mindre camping vid en insjö och hade tänkt oss ett morgondopp, men med bara 3 grader utomhus så, nja, nej det fick vi hoppa. Regn fick vi också men det gjorde inte så mycket för då låg vi sängen och myste med film. Det är något med husvagnslivet som jag älskar allt finns nära. Hemma så får man springa runt och leta efter saker ibland. För att inte tala om när man precis kommit upp och satt sig så har man glömt något nere...PUH...men det ger ju motion.

 

Vi tar oss tid att spela spel, prata och se film på ett annat sätt än hemma, vi gör allt detta hemma med, men där är det mycket mer måsten som kommer i vägen. Min gubbe är expert på att hitta på projekt och jag gillar vad han gör. Men ibland så blir det för mycket även för honom, då är en tur med husvagnen guld värd för honom. Han kan inte låta bli klyva ved, bygga altan, eller renovera något som han har på G om vi är hemma.

 

Var hos mamma i går och det var en sådan där bra dag, så jag åkte hem med ett leende på mina läppar. Hon var glad och pigg och pratade om ett TV program hon sett och gillat. Älskar dessa stunder.

 

Kraaaam på er och ha det gott till nästa gång.

Skogsfen.

  

 

 

Midsommardagens kväll....ljuvlig efter regnet.

 

 

 

 

 

 
 
Spanaren

Spanaren

26 juni 2014 13:06

Så vackert foto! Din bild strålar liksom dina ord. Nu myser Skogsfen och det är du allt värd. Mys på och ta tillvara på alla guldstunder. Ha en bra dag/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

skogsfen

30 juni 2014 18:57

Ja nu myser jag det har du rätt i. Har förstått att det var ett litet dyk och sen upp igen. Kände inte igen mig, så det kan bli och det gick snabbt. Men som tur så såg jag till att få återhämtning och det funkade.
Kram från Skogsfen.

 
Lotta

Lotta

28 juni 2014 18:42

Så mysigt det låter när du beskriver husvagnslivet. Just så vill jag också uppleva det. Avkoppling, närhet och utan måste.

Önskar dig en underbart fin lördagskväll!

Kram

http://www.tankarombilder.blogg.se

skogsfen

30 juni 2014 18:59

Det är mysigt och jag älskar det...inga krav. Vi har en liten och gammal men välskött vagn och jag känner inte att jag måste ha större. Älskar att ha allt nära.
Kram från Skogsfen.

 
Kaela

Kaela

29 juni 2014 09:21

Vilken skön midsommar du haft....vädret kan vi ju inte ändra på - men sommar är det även med + 3 grader. Kramar om!

http://kaela.bloggplatsen.se

skogsfen

30 juni 2014 19:01

Ja det var fint...ja vi kan inte påverka vädret så då måste man bara gilla läget.
Kram från Skogsfen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Tidigare år

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards