Skogsfen

Direktlänk till inlägg 16 februari 2014

Kalla, det köpmännens dag ;)

Av skogsfen - 16 februari 2014 11:52

Hej på er!

Såg ni Kalla i går? Klart ni gjorde. Vilken bragd jag som inte tittar så mycket på OS tittade iaf på detta och oj vad spännande det var. Både gubben och jag fick tårar i ögonen av denna stora segervilja. 

Annars är jag inte fastspikad vi TV-n precis utan det blir då och då när jag vill umgås med gubben en stund. Vi sitter iaf tillsammans i soffan och känner en viss kontakt.

 

Vädret är skit och Tv-n är skit vad gör man då. Jo jag har fixar akvarierna och strukit en tvätt bakat lite bröd så nu kan jag med rent samvete blogga lite.

 

Allahjärtans dag firades med trerätters och bio men bion tog vi på lördag istället, för efter trerätters inföll paltkoma. Vi såg sista eller ska man skriva senaste delen av Hobbit filmerna, för den slutade där troligtvis nästa del börjar. Tja så där men ändå så vet jag att vi går på nästa med. Det var Sagan om ringen som var inkörsporten till allt detta, och det var den filmen som var bäst.

Imorgon så är det jobbedax igen, jobbar mån, tis, ons sen är det ledig igen...å va bra ja har det.

 

En bamsekram till er alla från

Skogsfen.

  

 
 
Ingen bild

Bosse Lidén

16 februari 2014 21:21

Kalla var stort liksom stafetten idag. Till och med mina tre damer dök upp i soffan och var tårögda. Egentligen ser jag bara godbitarna. De sporter som jag är intresserad av. Därför kommer jag att ställa klockan imorgon bitti. Den inställda skidskytten ska genomföras då. Hoppas de är klara tills vi ska på utvecklingssamtal. Söndagskvällskram

skogsfen

18 februari 2014 11:28

Ja det är en oerhörd prestation som de gör, lön för mödan. Fina ungdomar som får göra det de helst vill, underbart att se. Det var nog inte många ögon som inte tårades när man såg denna segervilja.
Satt i går på morgonen och såg att det var dimmigt i bergen och att det sköts upp gång på gång.
Tisdagsmiddagskramen.

 
Spanaren

Spanaren

17 februari 2014 07:57

Se vad ni myste *kul*
Vi åt fläskfilé med potatisgratäng.
Kalla ... jag bara ryser varje gång när jag ser och läser om hennes bragd att få hela laget att ta guld/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

skogsfen

18 februari 2014 11:34

Ja som du vet så blir det trerätters här ibland och nu tyckte jag att det passade så bra. Dels var jag ledig och dels så var det alla hjärtans dag.
Kalla och de andra flickorna, vilket gäng.....Wooow.
Kramis.

 
primrose

primrose

17 februari 2014 12:37

Såg Kalla i repris, det var tillräckligt spännande ,-)))
Vilken bragd!
Annars tittar jag inte på OS, men visst har dom varit duktiga, det har jag ju hört ,-)
Tre rätters , jo jag tackar jag, låter mysigt.
Här är det soligt o varmt, snödroppar ,-))
Ha det fint KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

skogsfen

18 februari 2014 11:35

Så reprisen var lika spännande ;)))
Trerätters blir det här då och då.
Här är det blaskigt.
Kram från Skogsfen.

 
Ingen bild

Agneta utanför Piteå

17 februari 2014 12:56

Roligt att Du tyckte om äggen, de finns jättemycket att läsa på Google. Jag lärde som själv, det är bra att vara lite "bestämd" med ullen. Nu sista äggen har jag tovat med händerna, varmt vatten och lite såpa. Lär medan man håller på. / Agneta
Ps. Paltkoma får man av Pitepalt!!!!/Ha,ha!

skogsfen

18 februari 2014 11:39

Tack för alla tips. Som jag skrev så är vi ett gäng "pinglor" som träffas och lär varandra olika saker.
Här får vi "paltkoma" av mycket.
Kram från Skogsfen.

 
TantGlad

TantGlad

18 februari 2014 05:22

God morgon tisdag nu vännen!
Visst har Sverige gjort från sig bra på OS , och man är ju riktigt stolt.
Köpmännens dag det stämmer det.
Nu önskar jag dig en jättefin isdag och ny vecka!
KRAMKRAM!

http://TantGlad.bloggo.nu

skogsfen

18 februari 2014 11:40

Ja vi är såååå duktiga i OS. Heja Sverige.
Kramis.

 
Annika

Annika

18 februari 2014 10:03

Dessa filmer har jag inte sett, men ska på bio med mina systrar på Torsdag och se Hallå,hallå. Ingen aning om det är nåt att se, men den verkar lagom och snäll. Så skönt att ha en kort jobbar vecka. Jag är ledig Torsdag men sen är det min jobbar helg. Bara gilla läget. Har ju ett jobb som jag dessutom trivs med.
Kramen

http://www.badtant.bloggo.nu

skogsfen

18 februari 2014 11:42

Hoppas filmen är bra, ha så trevligt.
Man ställer in sig på jobbarhelger så då går det bra.
Kramis.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards