Skogsfen

Alla inlägg den 3 januari 2013

Av skogsfen - 3 januari 2013 10:08

Nu har jag haft två lediga dagar som jag inte gjort ett enda dugg på. Gud vad det var skönt att bara vara. Men det var inte riktigt sant, jag har tänkt på det gångna året och på hur det har förändrat mig.

2012 det var då jag tog mod till mig och skrev en dikt som andra för mig helt främmande människor läste. Jag började blogga, jag som inte kan stava. Tack och lov så finns det stavningsprogram.

Jag har alltid tyckt om att läsa, älskar böcker men därifrån till att skriva själv det var...stort.

Efter den första dikten var det som att öppna en dammlucka. Jag skrev och skrev, svårt att beskriva alla känslor som dök upp. Ibland var det som om det inte var jag som skrev, vet inte hur jag ska beskriva känslan. Kanske med en dikt som jag skrivit.


Ängelns hjälp


Jag lägger mina tankar i en ängels hand 
tilliten är total 
mina ord strör hon sen på papper 
vördnadsfullt 
jag häpnar hur hon blandar 
vad hon gör med mina ord 
varligt 


hon skrämmer mig ibland 
vet inte om det är hon eller jag 
då 
styrker hon min kind 
kärleksfullt 
och säger...se 
dina ord är de som ligger 
i min hand 
se nu 
jag blåser på dem 
sen landar de på papperet 
och bildar meningar 
av orden som du gav 


hoppfullt 
sträcker hon ut handen 
ber om mer 


Skogsfen


Jag har fått en annan inställning till livet. Jag känner av stämningar, det har jag gjort förut med men nu har jag lovat mig själv att utveckla den gåvan. 

Det har hänt mycket mer under året som säkert har påverkat mig. Men jag har ett annat sätt att möta problemen nu.

Det var lite hur året som gått påverkat mig. Hur har året påverkat dig?

Kramar från Skogsfen.

  


Ett ord på vägen: Öppna dina sinnen och ditt hjärta, då sker det fina saker.




Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Tidigare år

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards