Skogsfen

Direktlänk till inlägg 23 september 2013

En dikt från förra hösten...

Av skogsfen - 23 september 2013 10:50

 

                                      

Nästa fas.


Träden skiftar i gulgrönt 
med en ton i brunt och rött 
moln så låga att de möter dimman 
och förenas 
sluttningen är svagt solbelyst 
på avstånd hörs ljud 
dämpade 
spindelns väv finns över allt 
blommor i alla stadier visar sina sista färger 
allt har en vemodig ton över sig 
det syns att hösten är nära 

sakta sakta 
går vi in i nästa fas 

Sommaren har varit blöt
solen ville inte riktigt stanna 
några fina dagar finns 
att trä upp på våra strån 
skratt bad med sol 
glass i varma stunder 
nya vyer som vi fått se 
finns i minnets skafferi 
hämtas fram vid behov 
nu är det dags att skörda 
det naturen har att ge 
svamp och bär i mängder 

sakta sakta 
går vi in i nästa fas 


Naturen är en riktig vän 
bjuder på färg och fägring 
i alla sina skiftningar finns kraft att hämta 
våren spruder av liv i varje vrå 
sommaren ger oss den lisa vi behöver 
hösten kommer med skördetid 
och njutning för öga och gom 
sen lägger det sig ett täcke och bäddar in 
allt det som ska komma och väckas 
upp ur jorden igen 
vit färgas nu den brunröda naturen 
under täcket spirar nästa fas 

sakta sakta 
byter vi våra årstider 

© Skogsfen




 

 
 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

23 september 2013 14:24

Åter igen en så otroligt fin dikt du har skrivit
du är så bra på att sätta tankar och känslor i ord
kramar

http://ingermaryissa.bloggo.nu

 
TantGlad

TantGlad

23 september 2013 21:18

Såååå fin dikt du har.
Önskar dig skogsfe en fin ny vecka!
Varm TantGlads kram!

http://TantGlad.bloggo.nu

 
Spanaren

Spanaren

24 september 2013 08:23

Njutfullt av höstiga ord ... tack/ kram

Ps Ska hänvisa idag till din länk om den psykiska mannen som du skrev om

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
skogsfen

skogsfen

24 september 2013 08:31

Tack vänner jag blir såååå glad för era ord. Älskar att skriva dikter har gjort det för mig själv och byrålådan. Men så fick en bloggvännen spanaren mig att börja skriva på Poeter.se sen bara rinner det dikter ur mig.
Kram till alla som vill ha.

http://skogsfen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lynx63

25 september 2013 22:08

Så underbart och härligt skrivet, mer mer mer TACK :) Kram kram kram

skogsfen

27 september 2013 09:59

Tack vännen det kommer mer framöver....jag skriver i vågor, hi, hi. Kramis.

 
tulipaner

tulipaner

27 september 2013 11:59

fin dikt!

http://tulipaner

skogsfen

28 september 2013 10:40

Tack....kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2013 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards