Skogsfen

Direktlänk till inlägg 3 september 2013

Smulan.

Av skogsfen - 3 september 2013 10:14

Hej på er!


Jag är orolig för min lilla Smula, hon är inte piggelin. Hon har magrat och hon verkar lite hängig. Hon har förbrukat så många av sina kattliv att jag tror hon kommit till slutet nu. Jag har tagit beslutet att avvakta och se några dagar till. Hon har inte ont jag har undersökt henne noga. Jag har också tagit det beslutet att vi sköter detta själva utan veterinär. Hon är 14 år och har levt 13 av dem på övertid, och ska inte behöva fler obehag utan få dö utan smärta.


Smulan var med i en eldsvåda när hon var 1 år och fick genomgå flera otäcka behandlingar. Hon har aldrig helt återhämtat sig, men ändå levt ett gott liv. Hon hatar att åka bil vi har över 4 mil till veterinär, så nä det gör vi inte. På grund av att en del behandlingar fick göras hemma har hon och jag ett speciellt förhållande. Jag vet att hon litar på mig och jag vet att hon och jag närmar oss det där svåra beslutet.


         


Några bilder på Smulan hon  har varit väldigt svår att fånga på bild.

  


Ett ord på vägen: Det finns beslut som måstes ta, det svåraste är att ta dem.

 
 
primrose

primrose

3 september 2013 10:57

Åh va himla svårt!
Lilla gumman va fin hon är, vilken tur att hon har haft det fint hos er!
Det gör ont i mig, det är så svårt, och när man har fattat beslutet, ja fy.
Jag kommer ihåg känslan när vi låtit våra få somna in.
Så många tårar!
Många tankar går nu till er!
VARMA KRAMAR Primrose

http://enrosafluga.blogspot.com

skogsfen

4 september 2013 19:13

I dag svarar jag bara här Tack för era tankar...nu sover Smula i sin älskade backe där hon sprungit så många många gånger. ♥
Kram på er.

 
tulipaner

tulipaner

3 september 2013 11:19

Hej!
Lider med dig,men hon har ändå några år på nacken,så det finns nog inget bättre än och få sin sömn.hade oxå en katt som blev 14år,och satt och körde till vet och hade känslan av att hon inte skulle koma med hem ,men ändå ,ja ,men hon hade vatten i lungsäck samt hjärta ,så det var farväl tårar.men man ska inte plåga dom man tycker om,men det smärtsamt.kram

http://tulipaner

 
Spanaren

Spanaren

8 september 2013 17:32

En älskad vän sörjer man alltid. Tur att hon fick ta det lugnt in i det sista *heder till er båda* /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

skogsfen

9 september 2013 19:19

Saknar henne så.
Tack för din kram. Kram tillbaks.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2013 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards