Skogsfen

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2013

En groda förstås!

Av skogsfen - 12 augusti 2013 10:56


 


Naturligtvis köpte jag en groda. Den  visar hur min sommar har varit "avslappnande". Ja, jag kan inte säga annat än avslappnande. Så nu kan jag ta tag i allt igen iaf ett tag ;) 

 

Har varit i Stockholm med bästaste Eva. Min son bor i HSB och de har en övernattningslägenhet som han får hyra vissa dagar. Helt underbart att kunna göra så. Vi var där mån-lör.

 

Har åkt tunnelbana i massor funkar perfekt med ett kort man köper och sen kan man åka hur mycket man vill. 3-dagars, 7-dagars eller mer.

 

Vi var på skansen när de skulle sända "allsång på skansen" satt i publiken ett tag men det blev för varmt så vi var tvungna att gå. Men nu vet vi hur det går till att spela in det hela. Lill-Babs underhöll och Style (Tommy Ekman och Christer Sandelin). Detta var vid 15-tiden och det var fullt med folk som skulle sitta där till kl 21:00. De körde programmet om och om igen som om det var sändning, med kamrer och all personal. Måns for som ett skållat troll fram och tillbaka och pratade med publiken och artisterna. Så nu vet jag hur det går till, och det ser mycket större ut i TV.

 

Gudrun Sjödén är en av våra favoriter när vi ska shoppa. Hon skapar kläder som är praktiska och hon har ett miljötänk. Så här ser det ut i en av hennes butiker i Stockholm.

 

 

Jag köpte en regnkappa och den fick jag användning för redan nästa dag. Då var vi på en båt och åt och drack gott. En 3-timmars båtfärd i Stockholms skärgård på SS Stockholm. Maten var gudomligt god. Lax till huvudrätt och en fräsch sallad till förrätt. Sen såg vi ju Stockholms skärgård under tiden vi åt. Rekommenderas om ni har tillfälle. Vi åkte på en vardag och då har de Ā la carte men på helgen har de buffé.

 

 

 

När vi steg av båten så öppnade sig himmelen  Vilken tur jag hade min ny regnkappa...men sandaler är inte att rekommendera vid skyfall. Tunnelbanan hem sen somnade vi helt utslagna. Vi är inte vana vid storstadspulsen.

 

Kvällen innan hade vi suttit ute på en restaurang och njutit av både väder och mat. Min son bjöd oss på en av de små fina restauranger som finns i förorterna. Där njöt vi en Irish coffe efter maten som fick oss att varva ner efter spring i stan på dagen. Vi har sovit som stockar varje natt bortsett från att Eva snarkar och jag pratar och snarkar i sömnen. Sånt får man tåla när man är på äventyr. Faktiskt så störde det oss inte vi bara noterade det.

 

En kväll satt vi hemma på altanen och hade en flaska vin som vi inte kunde öppna, förbaskade kork. Vi satt och pratade hade gett upp hoppet om vin (sonen var borta den kvällen). Då kom det ett yngre par och gick förbi han såg vältränad ut så jag frågade om han ville hjälpa oss. Ja som ni förstår så fick vi vårat vin och några glada skratt också från det trevliga paret. Han fick ta i ordentligt innan korken flög ur flaskan med ett plopp.

 

Det är i stort sett vad som hände i Stockholm vi åt och drack gott, träffade många trevliga människor som hjälpte oss när vi var vilse, alla var så trevliga. Vi upplevde Stockholm från sin bästa sida, naturligtvis såg vi de som tiggde och några hemlösa. Det gör lite ont i mig när jag ser unga människor sitta där och tigga. Har fått lära mig att man inte ska ge dem pengar utan mat istället. Men man bär ju inte med sig mat så som man bär pengar, så när jag såg en ung man komma gående han var mycket svårt handikappad i sina ben så gav jag efter. Jag vet inte om jag gjorde rätt eller fel men jag kunde inte heller bara se på. Varje gång jag är i Stockholm köper jag tidningen "Situation" de som säljer den är nyktra alkoholister  Har sett ett program på TV om dem. De får inte hämta tidningen om de inte är nyktra.

 

Ja det var äventyret i Stockholm med Eva....vi hade hur kul som helst alla skratt allt prat det har jag sparat i hjärtat och vi kom överens om att göra det igen.

 

Kramar från en avslappnad Skogsfen 

 

  

 

Ett ord på vägen: Det är inte pengar som gör det....men utan dem är det svårt, utan hjärta är det omöjligt.

 

 

 

 

   

 

 

 
 
primrose

primrose

13 augusti 2013 11:27

En groda förstås, ja! Härligt fin! Jag kom också hem med en groda ,-)))
Så härligt du hade det i Stockholm, Stockholm är vackert och trevliga människor, bor nära ,-)))
Vilken rofylld sommar ni haft, så himla skönt det låter!
Ha det fortsatt mysigt! KRAM från mig Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

skogsfen

15 augusti 2013 20:46

Tack snälla Primrose...jag vet ju vilken sommar du haft, tänker på dig. Hoppas dina hundar gett dig full sysselsättning.
Kram från en bloggvän

 
Ingen bild

Bosse Lidén

14 augusti 2013 19:22

Tack för en härlig rapport från vår huvudstad. Det verkar jobbigt att vara med i TV-program. Då är en skärgårdstur bättre. Förstår att du haft en fin sommar. Häftig groda. Kram

skogsfen

15 augusti 2013 20:49

Ja min sommar har varit fin...hoppas din med har varit och är fin. Kikar in till dig senare.
Kram från Skogsfen.
Har du börjat på din nästa bok än? ;) Jag står i kö.

 
TantGlad

TantGlad

15 augusti 2013 16:05

Jag älskar grodor för dom är så personliga liksom.
Vad trevligt att gjöra Stockholm och Gudrun sjöden har jag nåt plagg ifrån när jag tänker efter.
Skansen var väl åkso spännande att se.
Ha nu en jättefin fortsatt kväll och kraaaaam från mig!

http://TantGlad.bloggo.nu

skogsfen

15 augusti 2013 20:51

Ja som du förstår så har jag haft det kanoooon.
Önskar alla denna vila och återhämtning.
Gudrun Sjödén är speciell.
Kram från Skogsfen.

 
kristinakicki

kristinakicki

16 augusti 2013 08:15

Jag har kikat runt lite hos dig och sett att du har haft en underbar semester med många härliga bad.
Ha det fortsätt gott och go kram till dig!

http://kristinakickibloggplatsen.se

skogsfen

16 augusti 2013 09:20

Ja kristinakicki sommaren har varit fantastisk och jag hoppas du med har haft det gott.
Kram från Skogsfen.

 
Spanaren

Spanaren

16 augusti 2013 08:49

Du djupandar av en sällsam skön frid och du njuter och du är. Så otroligt gott två vänner verkar ha haft plus som bonus fått vara med sonen. Bra att du följer ditt hjärta när du vill ge till de som har det sämre. Klokt att köpa tidningen och bra att du visste om den. Fortsätt nu och njut fina vän/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

skogsfen

16 augusti 2013 09:22

Ja just precis, du satte ordet...jag djupandas och är så skönt avslappnad efter denna fina sommar.
Kram på dig bäste Spanaren.

 
Ingen bild

Lynx63

16 augusti 2013 23:07

Du vilken underbar groda, funderar på att kyssa den :) TROR DU ATT DET KOMMER EN PRINS ELLER EN VANLIG GUBBE?? Fniss förmodligen inget av något. Får väl dras med min egen uv ett tag till, han skriker och frågar varför tanter har grodor som dom kan pussa på och varför inte gubbar kan få något djur. Han vill att det pluppar upp en prinsessa till honom och inte en rugguggla som jag :) Ha ha vad svarar man på det. Han fick en puss av mig, så nu är han lugn ett tag. Han blev nog lite sotis på din groda tror jag. Stor kram och ha en fin helg....

skogsfen

17 augusti 2013 16:40

Ha, ha..hälsa gubben din att han redan har en prinsessa behöver inte pussa något djur.
Kram från Skogsfen.

 
Ruth

Ruth

16 augusti 2013 23:39

Vilka innehålls rika dagar ni fick i stora staden, mycket fick ni uppleva och många minnen fick ni med er hem.
Kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

skogsfen

17 augusti 2013 16:41

Ja det var en fin vecka...det är upplevelser man spar på nu, och så en och annan groda.
Kram från Skogsfen.

 
tulipaner

tulipaner

18 augusti 2013 11:40

visst är Gudrun sjöden en pingla gillar henne oxå:)
vi var på allsång på skansen när vi var på väg hem genom sverige.jag gillar Louise Hoffsten och hon skulle uppträda.vi såg oxå detta med förberedelserna inför programmet. som tur hade vi sån tur att vi hade folk som höll vår plats i en timma,och vi höll deras i en ,så vi kunde gå ut där och fika och äta.

visst är väl stockholm fint ,det finns massor och titta på mer än inne i stan.många tror att det bara ett getto,men där går dom bet.

har du besökt milles gården? där är oxå fint med skulpturer ligger ute på Lidingö. att inte tala om stockholms skärgårf.låter som om jag är pr konsult för staden,men har vart så mycket där och tycker det finns så mycket fint.
kram

http://tulipaner

skogsfen

18 augusti 2013 12:30

Ja Stockholm är en fin stad. Jag är där rätt ofta för min son bor där men måste säga att på Millesgården har jag inte varit än. Det finns så mycket så det tar nog en livstid för att se och uppleva allt.
Kram från Skogsfen.

 
Ingen bild

fairylady

22 augusti 2013 22:54

jättetrevlig blogg du har ,jag önskar jag också hade bilder o sådant men har ingen digitalkamera eller telefon med kamera men i framtiden kanske see you

skogsfen

23 augusti 2013 09:07

Ord räcker gott. Du skrev så bra på din blogg, jag fastnade ju.
Kramen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards