Skogsfen

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2014

Stol i förändring...

Av skogsfen - 29 oktober 2014 15:26

       


Den här stolen och fem till har jag klätt om flera gånger, tre för att vara exakt. 

På den första bilden är det originaltyget, det som satt på när jag för 30 år sedan köpte bord med sex stolar.

Då klädde jag om till det rödlila blommiga mönstret som jag också hade som gardin.

När min nuvarande man och jag flyttade ihop blev det gult och blå randigt. Ett mycket fint tyg men efter 15 år så var det dax igen.

Nu blev det gröngula lövslingor något mindre känsligt för fläckar.

Jag blev så glad när jag började och såg att jag sparat alla tyger för hur det än är så är minnet inte kristallklart längre. Nu har jag allt på bild.

Tyget köptes i lördags då vi var på Pingleresa.

Till helgen så börjar jag med köket, spännande.

 

Kramis till er alla från Skogsfen.

   



 
 
Spanaren

Spanaren

29 oktober 2014 18:01

Fina tyger har du haft alla gånger. Kommer att bli jättebra med detta nya tyg *tumme upp*
Du har ett svar inne hos mig i en kommentar/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

skogsfen

30 oktober 2014 09:13

Jag har kollat upp ditt svar och jag förstod ;)
Primerose har redan fixat.
Kramis.

 
Primrose

Primrose

29 oktober 2014 20:45

Vilka vackra tyger stolen har haft genom åren, kul att minnas o ha kvar!
Har skrivit ner dina ord till "fjäder"
på min blogg ,-))
Vad ni kommer att få det fint! Ha det fortsatt fint KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

skogsfen

30 oktober 2014 09:15

Ja tygerna blev bra, pinglorna kan konsten att roa sig. ;)
Såg att du fixat det.
Kramis.

 
Ingen bild

tulipaner

7 november 2014 15:44

gillar verkligen original tyget!
alla är fina ,helt klart,och vad kul och förändra /kram

skogsfen

9 november 2014 19:37

Undra hur länge det har suttit på stolen? Krzmis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Tidigare år

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2014 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards