Skogsfen

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2014

Dagar som räknas.

Av skogsfen - 2 oktober 2014 08:59

Hej på er!

Dagar som räknas är dagar man minns eller hur.

En väninna och jag som också gått i pension nu hade en skön dag i går.

Vi åkte in till stan och gick på ett finare ställe och åt en god lunch.

God soppa till förrätt och ett bröd som nog var bakat av änglar. Jag åt lax medan min väninna tog kyckling avslutades med kaffe och kaka.

Så nöjda och mätta begav vi oss in till centrum för lite shopping. Vi hade spetsat oss på lite fika med, men vi var för mätta så det fick vi hoppa.

En jättetrevlig dag med skratt och prat. Så vi bestämde på rak arm att vi skulle göra detta till tradition så vi bokade nästa 1 okt, 1okt blir vår dag.

Ja vi ses ju innan dess, hon är en av Pinglorna, vi bor inte så lågt ifrån varandra och så tränar vi cittra ihop.

 

Hör ni jag har tänkt på en sak, förr bar man ju inte med sig kameran överallt. Jo en del gjorde/gör det, fotografer och fritidsfotografer men vi andra vi har fått tillgång till detta genom telefonen.

Och det har gjort oss beroende, åtminstone mig. Om detta hade jag inte en aning fören min telefon började krångla, kan ta kort men jag kan inte se dem.

 Och då är det väl ingen mening.

Känner mig så frustrerad när jag vill ta kort, som när jag var på bokmässan och nu då vi var i stan och när Rufus var med mig i skogen.

Kort som jag hade velat dela med er.

Så i morgon ska gubben och jag in till stan i en massa andra ärenden då ska jag passa på att fixa ny telefon också. 

 

Ha det gott vänner tills vi hörs igen.

Nu ska jag på en promenad med en granne som har tre hundar ååååå det blir inte några foton   .

 

Kramis.

 
 
Primrose

Primrose

2 oktober 2014 10:09

Härligt! ,-)) ni har det ju hur mysigt som helst, bra att göra det till en vana ,-))) Hoppas du får tag i en mobil du kan fota o se bilderna med, för fota det gör jag också, ,-)))
Spela cittra låter också himla kul, skrev ju mitt inlägg om "blockflöjten" ,-) så jag passar nog inte för att spela ,-)))
Kul att ha hundar med på prommis!
Du verkar som du börjat ditt pensionärsliv jättebra!
Ha det fortsatt fint! KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

skogsfen

2 oktober 2014 17:30

Ja jag trivs med livet just nu, mer än jag trodde faktiskt. Men det är bara dag två än. ;)))
Kramis.

 
Spanaren

Spanaren

2 oktober 2014 11:50

Jag ryser och mina ögon tåras och nackhåret ställer sig när du berättar om att den 1 oktober blir er egen dag *så fint planerat*
Kameran är alltid med + mobilen (då den ryms). Snart måste jag köpa mig en ny kamera men kanske tandläkaren få gå före.
Det är minnen som vi minns ...helt sant! Kanske bästa fotona också eller ...
Tre hundar ... det var inte dåligt det ;.)
Mys på prommisen och mys med hela din tillvaro /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

skogsfen

2 oktober 2014 17:43

Ja det blev en jättelyckad dag. Så vi sa att detta gör vi om på "våran" pensionsdag. Jag ska till tandis i morgon, huga, alltid lika obehagligt och dyrt.
Ja nu har Sigge pekingeser , Conny kungspudel och lilla Anja som är en liten toypudel, matte Jenny och jag gått en långrunda det ska vi göra fler gånger. Roligt med sällskap tyckte de.
Ja fota med hjärtat det är jag bra på.
Kramis.

 
TantGlad

TantGlad

2 oktober 2014 20:40

Vilken härlig dag och vilken toppen idé att göra 1:a oktober till er dag. Vilken Fin tradition. Så mysigt tänk. Det gillas.
Ojojoj.....så beroende jag är av min mobil. Jag tar ju ALLA foton genom den. Krånglar den blir jag skogstokig.

Men nu ska du fortsätta att ha en fin vecka. I morgon är det fredag .
Ha en mysig fredag nu min fina bloggvän.
Kramkram från TantGlad som pysslar i sitt vardagsrum hehe.

http://tantglad.bloggo.nu

skogsfen

4 oktober 2014 11:35

Ja vi hade en toppendag som ska upprepas om ett år:))
Kramtillbaks.Kramis

 
Carina

Carina

2 oktober 2014 23:23

Vilken trevlig dag, klart ni ska göra det till en tradition!
Ser fram emot foton från ny telefon, visst blir man beroende...kul beroende. Själv har jag ju även min fotoblogg så systemkameran hänger med så ofta jag har lust och ork ;-)

Kram på dig <3

http://www.caelumlife.blogspot.com

skogsfen

4 oktober 2014 11:37

Håller just nu på och krångla för att få igång allt. Några svettiga stunder blir det nog.
Kramis.

 
Ruth

Ruth

4 oktober 2014 22:56

Är det inte mysigt att vara pensionär och disponera tiden för sådant man själv vill göra utan tvång ?
Det är kul att ta foton, men jag var duktigare på det förut, nu blir det inte så ofta, men får bättra mig.
Önskar dig en fin söndag, kramelikram ��

http://bernamis.bloggplatsen.se

skogsfen

5 oktober 2014 17:41

Det är jättemysigt fattar inte varför jag envisades så. Blev skogstokig av att inte se vad jag fotat fören på datorn hemma, och då tog jag inga foton.
Nu håller jag på att lära en ny telefon att lyda mig, ha,ha.
Ha en fin vecka..Kramis.

 
Spanaren

Spanaren

5 oktober 2014 10:29

Goa fina du ... ville bara säga det/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

skogsfen

5 oktober 2014 17:42

Ååå tack snälla du, nu blev jag lite rörd.
Kramis.
Ps den nya telefonen har börjat lära sig nu. ;))

 
Tove Olberg

Tove Olberg

5 oktober 2014 17:49

Glada pensionärer på vift! :) Fota är så roligt, jag har knapptelefon, men en liten fix kamera som jag kan ha i fickan. Började fota i december förra året, nu knäpper jag nästan jämt o ständigt!
Då kommer det nog fina bilder framöver igen då!
Kram

http://toveolberg.blogspot.se

skogsfen

5 oktober 2014 22:37

Ja å snart jag lärt hur;)))
Kramis.

 
Ingen bild

Bosse Lidén

5 oktober 2014 18:39

Det där var en grej som jag gillade. Jag önskar er många sådana 1 oktoberträffar. Men låt det dröja länge till nästa.
Jag känner igen det där med att man vill ta kort överallt nuförtiden. Då vill man inte att det ska strula Hoppas du hittar någon favorit i affären. Kram Bosse. PS. Nu ska jag gå på filmrecensionjakt.

skogsfen

5 oktober 2014 22:39

Ja vi hade en toppendag.
Nu ska bara jag och telefonen komma överens, och att den förstår att det är jag som ska bestämma. ;)
Kramis.

 
Ingen bild

tulipaner

12 oktober 2014 12:29

men så trevligt,härligt och träffas ,och göra det till en tradition är ju toppen! så din pensionering har blivit kanon!/kram

skogsfen

13 oktober 2014 11:59

Ja vi njuter båda lika mycket att ny så är vi pensionärer.
Kramis.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Tidigare år

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2014 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards