Skogsfen

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2014

Pinglekväll i gårkväll !

Av skogsfen - 21 augusti 2014 10:39

Första träffen efter sommaren, ja det var efterlängtat. Ni som inte vet vad Pinglorna är kolla under kategorin Pinglorna så förstår ni.

Ja som sagt första träffen och kan ni tänka er ALLA hade haft en skön sommar. Lite bruna och utvilade och pratsugna, slöt vi upp hos den yngsta (inte i ålder utan senast medlem) pinglan. Vi fick en fisksoppa som var skapad av änglar, himmelskt god. Dessutom var det soppaväder. 

Vi pratade och skrattade och njöt av att vara tillsamman igen. Ja det var lite tårar också en av oss har blivit lite illa åtgången av en hantverkare som burit sig illa åt. Tror inte att fruntimmer begriper något och totalt kört över hennes vilja. Så hon var mitt i en process som nog kommer ta lite tid.

Sen bestämde vi att vi ska åka tåg till Malmö och besöka Stoff och Stil i oktober då vi alla kunde. Lite annat hinner vi nog också med.

Sen gjorde vi dessa armband som är så poppis iaf runt om här. Kul var det också man trädde små gummiband på två pennor, sen flätade man dem över varandra.

Så här blev det.

 

   

 

Kramar från Skogsfen.

 

 Lägger in en direktlänk så ser ni hur man gör.

http://www.makeandcreate.se/quicklinks/pyssel__pysseltips/armband_av_gummiband/

 

 
 
primrose

primrose

21 augusti 2014 15:07

Hmm det där med hantverkaren låter ju inte så bra, hoppas att det löser sig för henne!
Va kul ni verkar ha när ni träffas. Skratta tillsammans är ju så kul!
Malmö resan låter kul.
Sånt armband , 2 st har jag, ett av barnbarnen gjorde dom, jättefina blir dom, dina också.
Ha det fint KRAM Primrose ,-))

http://enrosafluga.blogspot.com

skogsfen

23 augusti 2014 12:58

Ja det är nog mer för barn men vi är som barn vi Pinglor.
Kramis från Skogsfen.

 
Gittan

Gittan

21 augusti 2014 16:35

Så fina armband ni gjort och visst är det härligt att träffas så.
Vi är också några "tjejer" som träffas i bland och då blir det ju prat och skratt, man behöver det. Vilken fin bild.
Kramar.

http://gittanstankar.blogg.se

skogsfen

23 augusti 2014 12:59

Ja sånt behöver man verkligen.
Kramis från Skogsfen.

 
Ingen bild

tulipaner

22 augusti 2014 14:03

vad roligt med era kvällar och kunna dryfta ihop om allt möjligt.

har inte sett armbanden innan,men vad kul att man kan skapa med hjälp av 2 pennor.

skogsfen

23 augusti 2014 13:02

Ja vi har kul ihop. Och senare i höst ska vi göra Malmö osäkert. Ha, ha.
Kramis från Skogsfen.

 
Tove Olberg

Tove Olberg

25 augusti 2014 08:38

Pinglande pingel låter roligt och gemensamt!

Pingelkram :)

http://toveolberg.blogspot.se

skogsfen

25 augusti 2014 09:03

Vi har det sååå pingeling kul.
En pinglekram tillbaks.

 
Ninnie

Ninnie

25 augusti 2014 16:59

Hur i hela fridens namn gör du dessa fina armband? Skulle så gärna vilja lära mig detta. Snälla, du kan väl förklara för mig. Svampplockning låter spännande men jag hade aldrig vågat. Tänk om man kom hem med en eller flera såna här 🍄🍄🍄😊

http://enkvinnamittilivet.bloggo.nu

skogsfen

25 augusti 2014 18:26

Ska försöka förklara. Ta två pennor i trä, sen finns det speciella gummiband till detta de är lite mindre och i roligare färger. Finns att köpa i välsorterade affärer och sådana som är inriktade på hantverk Panduru och liknande.
Börja med ett gummiband som du lägger som en åtta och öglan då över var sin penna.
Sen trär du på två till utan att göra åttan, ta det understa trä över pennan och låt det glida ner över så lika på den andra sidan.Trä nya gummiband utan åttan, det ska alltid vara tre gummiband innan man lyfter upp det understa.
Så håller man på tills det är så långt man vill sen finns det små hakar att köpa för att få det att hålla ihop.
Hoppas du förstår lite av detta det finns säkert en bättre beskrivning på nätet eller i affären. Svamp ska man vara lite försiktig med alldeles rätt.
Kram från Skogsfen.

 
Ninnie

Ninnie

26 augusti 2014 12:03

Tack, ska försöka att hitta dessa gummiband. Har för mig att jag sett dom och trodde att de var för barn till håruppsättningar. Det kanske dom är men att göra armband av dom låter himla kul och snygga blev dom verkligen. Jag ska skrida till verket så fort jag fått tag i dom. :) :) Kram

http://enkvinnamittilivet.bloggo.nu

skogsfen

28 augusti 2014 12:08

Ja det är kul med lite lätta saker att göra ibland. Går att få till hur som helst i färg och form.
Kram från Skogsfen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Tidigare år

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Skapa flashcards