Skogsfen

Direktlänk till inlägg 2 juli 2014

Ibland har man bara en sådan tur...

Av skogsfen - 2 juli 2014 11:28

....som nu i går kväll och i dag, jag ska berätta. Vi har en gräsmatta som det tar ungefär tre timmar att klippa och det med en självgående gräsklippare. Ja inte en sån där skalbagge utan man får allt gå där och styra upp den själv.

Eftersom jag hade några dagar ledigt nu så tyckte jag att jag kunde göra det. Sagt och gjort, vädret var soligt men det var mörka moln i kanterna när jag började min vandring fram och tillbaka med klipparen. Samtidigt lyssnade jag på en bok (det går lättare att göra tråkiga jobb då). Just nu är det "När skönheten kom till Bro" av Anna Jansson.

Det gick som en dans framsidan och ena sidan färdiga på en och en halv timme och boken var spännande, så jag fortsatte. Medans molnen hopade sig över mig, och så kom det en regnskur rätt vad det var.   

Jag satte in klipparen och var nöjd med resultatet tänkte att jag tar resten i morgon alltså i dag.

Men se det var inte bara regnet som kom utan bonden kom med gödsel för att sprida på åkern intill vårt hus. Fy vad det luktar men bor man på landet så luktar det landet ibland. 

Usch tänkte jag nu får jag "njuta" av doften i morgon när resten ska klippas.

Men doften var borta nu morgonen och jag klippte färdigt och gick in och duschade bryggde kaffe, och skulle precis gå ut för att sitta lite i solen och njuta av mitt arbete och mitt   ...då dyker han upp igen, bonden med sin urinspridare och spred sin härliga doft igen. Vilken tur jag hade, han hade ju kunnat komma två timmar tidigare i går eller en timme tidigare i dag. Det kallar jag tajming. 

Jag förstår att bonden väntar mer regn så då får väl jag stryka och lyssna färdigt på min bok. Stryka är också en sådan där tråkig sak som blir lite roligare om man distraherar sig med en bok.   

 

Sommarkramar från Skogsfen. 

 
 
Marilyn

Marilyn

2 juli 2014 20:24

Jag har också snöat in på böcker men jag laddar ner dom i min läsplatta och på det sättet så slipper jag hundöron och kaffefläckar ;). Kram från Skånetösen i Skåneland

http://enkvinnamittilivet.bloggo.nu

skogsfen

3 juli 2014 09:49

Ja det gör jag med men när man gör något, tex klipper gräset eller stryker då går det bra att lyssna.
Kramen från Skogsfen.

 
Ingen bild

tulipaner

2 juli 2014 22:49

Go kväll från ett regningt norr!
Fin banner!
va kul med barnbarnets examen,förstår att det jätte härligt!
skönt att du är piggare och mamma med,det inte så lätt,jag vet.

skönt att ni kan åka iväg med husvagnen,och att ni varit på rhodos och haft det skönt. ibland så är allt mindre roligt,och man glömmer bort dom dagar som är riktigt bra,som ditt gräsklippande.
önskar dig en fortsatt fin sommar och på återseende/kram

skogsfen

3 juli 2014 09:54

Ja ibland så behövs det bara det där lilla extra för att komma på banan igen.
Kram från Skogsfen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Tidigare år

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards