Skogsfen

Direktlänk till inlägg 26 februari 2014

Pinglekväll!

Av skogsfen - 26 februari 2014 09:03

Hallojs!

Kolla vad vi gjorde i går kväll.


     


Man kan sätta en magnet på också men det gjorde inte jag.

Mycket skratt och prat, go mat och kaffe med tårta gjorde att det bara blev en fjäril.


Det hade hänt en del sen sist...en hade ramlat på en isfläck och brutit benet och en hade blivit överfallen av två stora hundar.

Hon var ute med sin egen hund då det kom en kvinna med barnvagn och två stora hundar, kvinnan orkade inte hålla dem utan de rök på hennes hund. Hon tänkte inte utan bara kastade sig själv över sin egen hund och försvarade den. Där låg hon på marken med sin hund under sig och de två andra hundarna attackerade från alla håll. Som tur var så blev hon inte biten utan det var hennes hund som de ville åt. Men hon sa att det var en mycket obehaglig situation.  Till sist så fick kvinnan tag i sina hundar och hon kunde ta sin hund och ta sig hem. Men hon hade slagit med de båda slagit dem på nosen med sina armar och  sparkat så gott hon kunde. Blåslagen men det svåraste var nog chocken sa hon. Hennes hund tog inte så stor skada några bit sår hade den men veterinären hittade igen allvarligt på den. Men som hon sa "jag har blivit rädd för hundar, jag som aldrig haft den tanken förr så fort jag hör en hund så kommer känslan tillbaka den jag kände när jag låg där och skyddade min egen hund." Under hela tiden så rann hennes tårar. Det hela kom medsamma som vi kom dit för hos pinglan vi var hos fanns en stor setter som ville hälsa när vi kom. Men den fick tillbringa kvällen med husse. Denna hund var väluppfostrad och bara glad så innan kvällen var slut så hade hon hälsat på den.

Tilläggas ska att kvinnan och hennes man som ägde de två stora hundarna som anföll min vän var av den bra sortens hundägare. De har haft kontakt och de står för alla kostnader och en av hundarna har de lämnat till en släkting som bor ensligt långt ute på landet.  Ganska nära mig förstod jag, men det var inte henne de var ute efter utan hennes hund och än så länge är jag hundlös.  Ja så ni förstår att bryta ett ben var inte sååå stort i går kväll, men hon fick också berätta sin historia. Och lite till småprat och skratt hann vi med.

 

Kramis från Skogsfen.

 

 
 
Yvonne

Yvonne

26 februari 2014 17:56

Hej skogsfen!Har du sett Jon Henriks-Daniels jojk på talang om inte så titta på den Jag försökte lägga in länken här men lyckades inte, men du hittar den nog hälsningar Yvonne

http://vaoj.blogspot.com

skogsfen

26 februari 2014 19:28

Nej men som du skriver jag hittar den nog.
Kramis.

 
skogsfen

skogsfen

26 februari 2014 19:38

Jag hittade det och säjer bara Wooooow.
Kolla inlägget över detta.

http://skogsfen.bloggplatsen.se

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

26 februari 2014 20:45

men så söta virkade saker ni har gjort !!
helt otroligt mysiga och fina !
men usch, vad obehagligt med kvinnan och hundarna som rök ihop.....
skönt att det inte blev värre, men det måste ha varit en otäck upplevelse
Kram

http://ingermaryissa.bloggo.nu

skogsfen

27 februari 2014 17:29

Ja de blev söta små fjärilar.
Hon hade nog stor tur.
Kramis.

 
Ruth

Ruth

27 februari 2014 00:14

Så fint du har virkat, duktigt gjort, roligt att handarbeta och skapa.
Vilken traumatisk upplevelse att bli anfallen av hundar, tror man utsätter sig själv för stora faror nar man vill göra allt för att rädda sin hund, jag hade nog gjort det samma. Så fint du har gjort på din blogg!
Kram vännen ♥

http://bernamis.bloggplatsen.se

skogsfen

27 februari 2014 17:31

Ja hon var fortfarande i chock tror jag. Tack det var kul att höra.
Kramis.

 
Ingen bild

tulipaner

1 mars 2014 18:01

så kul med era kvällar och så fin blomma och fjäril!
tycker faktiskt jätte synd om din väninna som fick attackerande hundarna på sig,det jätte hemskt,och har en känsla med henne att hon blivit hund rädd,tack och lov så slutade allt så bra det kunde bli,hennes hund hade kunnat vara i hund himlen och hon väldigt skadad.nä ,man ska ha sina hundar i koppel och två hundar är en flock,som kan göra såna här anfall tyvärr,jätte tråkigt.hoppas hennes chock släpper sakta men säkert.
beröm till hundägaren! tråkigt med såna här saker.tyvärr händer dom,och man bara forslar dom under mattan.

inge vidare med brutet ben heller,men det helar och blir bra till somarn får man hoppas,halkan ställer till med en del!
fortsatt trevlig helg/kram

skogsfen

3 mars 2014 11:14

Det var blomman som blev fjärilen. Slutet gott allting gott som man säger.
Kramis.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards