Skogsfen

Direktlänk till inlägg 12 januari 2014

Tulpaner och hundvalp.

Av skogsfen - 12 januari 2014 15:26

Hej på er!

 

Nu har julen kastats ut och allt börjar om på nytt. Tomtarna vilar i kartong på förråd och julgranen hoppackad i en stor låda i ett uthus. Vad ljust och fint det blev lika fint som när man stod där och tittade på granen när den var klädd. Så skönt att man tycker så för annars skulle man ju ha julen kvar ända fram i sommar. Måste erkänna att utegranen får stå lite längre, kanske till mitten av februari. Den sprider lite ljus i mörkret och utan snö så är här kolsvart. Det har snöat lite idag men det har regnat också. Just nu ser det ut som om snön segrar.....men det är inget som jag slår vad om.

När julen är utstädad här köper jag en bukett  tulpaner i år ser den ut så här.

 

 

 

Jag var på förmiddagen och hälsade på mitt äldsta barnbarn han och hans sambo har köpt en hund. Blev helt betagen i ett litet ullnystan av schäfer och rottweiler, så till den grad att jag inte tog ett enda kort. Hönshjärna. Han heter Sacko är 10 veckor och vi blev SÅ bekanta med varandra...nu kommer jag nog att hälsa på oftare. Jag är kär.   

 

Nu ska jag sätta på kaffet och vi ska njuta lite söndagsfrid i stugan. Ha det gott alla här i bloggvärlden.

Kramar från Skogsfen.

  


 
 
Anne-christine

Anne-christine

12 januari 2014 16:12

Hej fina skogsfen och tack för en go kommentar hos mig. Sånt värmer gott.
Visst är det fint när man har jul och så, och fint då man tar bort den åxo då var sak har sin tid.
Utegranen står kvar ett tag till hos mig med då den lyser upp i mörkret så fint.
Vovvar är söta varelser det och man blir ju lätt kär i dem hihihi.
Tulpaner är så fint och ett säkert vårtecken.
Önskar dig nu en jättefin fortsatt söndag goa du.
Varm varm kram från lilla jag!

http://TantGlad.bloggo.nu

skogsfen

12 januari 2014 18:02

Ja nu så får vi njuta av våren snart och sen kommer sommaren med stora steg.
Kramis från Skogsfen.

 
primrose

primrose

12 januari 2014 19:17

Åh kan tänka mig att valpen var helt bedårande, glöm inte kameran nästa gång!! ,-)))
Har julen kvar, kanske ikväll om vi orkar, haft en liten kille här, så nu är vi trötta!
Har snö ,-)
Så vacker tulpanbukett, vi har inte kommit oss för med att köpa någon ännu!
Ha det fint, KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

skogsfen

12 januari 2014 19:58

Jag hade ju telefonen kunde ju tagit hur många kort som helst, han var urgullig. Sen var han lagom med lek och gull. Somnade tryggt när han blev trött och gnällde när det var dax för en kissrunda.
Kramis från Skogsfen.

 
Ingen bild

tulipaner

12 januari 2014 22:05

fin bukett,visst är det trevligt med dessa tulpaner ,det som nått efter jul utstädandet:)

jasså du är kär:) kan tänka mig det,vilken valp är egentligen inte söt,men du kanske kan få låna den lite längre fram?!

hoppas ni får ha lite vitt i alla fall,det lyser upp så himla mycket,tänker på när du går med stavarna ,men du kanske går dagtid,men ändå.
Ha en fin början på veckan gulle du/kram

skogsfen

13 januari 2014 17:31

Ja en stor bukett blir det efter varje julstädning när julen har åkt ut.
Lite vitt blev det men det försvann och kom tillbaks nu igen.
Kramis.

 
Ruth

Ruth

12 januari 2014 23:37

Julen är borta här också, kan erkänna att jag saknar alla färger och smålampor i gran och fönster, julen satte färg på tillvaron. Var ute med hundarna precis och månen samt stjärnorna lyste så fint och gav siluetter av träden mot den vita snön.
-24 grader här nu och snö fick vi till slut efter allt regnande och snöslask, nu är det vinter på riktigt här.
Små hundvalpar är så bedårande söta så jag förstår att hjärtat smälte som smör i sommarsol.
Ha det gott vännen / kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

skogsfen

13 januari 2014 17:34

-24 grader det är kallt det men jag har upplevt -42 och det var i Höljes i mitten på 50-talet det var kallt.
Kramar från Skogsfen.

 
Ingen bild

Bosse Lidén

13 januari 2014 18:14

Jag läste & tittade i fel ordning och var beredd på att säga grattis till Matte. Där gick jag händelserna i förväg. Hundvalpar är oftast gulliga. Kattungar också. Jag är mycket mer hund än kattmänniska. Kram

skogsfen

13 januari 2014 18:40

Jag är glad i alla djur, när jag var liten trodde alla att jag skulle hitta en bonde och bo på landet. Det tog 50 år innan jag hamnade permanent på landet.
Kramis.

 
Ingen bild

Lynx63

14 januari 2014 16:47

Ååååååååååå så bedårande underbar valp, en Scharottis dom brukar bli så fina så. Mina söners farfar har en & hon heter Roffan. Ha en fin dag kram kram :)

skogsfen

14 januari 2014 17:30

Ja mitt hjärta har han fått.
Kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Tidigare år

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Skapa flashcards