Skogsfen

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2013

Operation i trädgården?!

Av skogsfen - 23 oktober 2013 10:52

Hej igen!

 

Jaha ja, det ringde nyss på dörren och där stod han representanten från kommunen som ska inspektera vårt avlopp. Det gick på nolltid och inget fick jag veta hann inte ens ut. Vet inte om det var bra eller dåligt, att inspektionen gick så fort. Det enda jag vet är att när vi får papperen i vår brevlåda så har vi två år på oss att åtgärda. Det känns som om det är dax ändå, så vi är inställda på en operation i trädgården. Fortsättning följer

 

Nu syns det tydligt att hösten kommit

 

det finns en doft av multnad jord

 

färgen som nyss var gyllene och klar

 

har blivit dov och finns inte längre kvar

 

vi är mest inne i  vårt hus

 

men vi myser med tända ljus

© Skogsfen

 

Kram från Skogsfen.

  


Ett ord på vägen: Målet är har en mening men det är vägen som är mödan värd(Karin Boye)

 [Första versen som ljudfil]

 
 
Spanaren

Spanaren

23 oktober 2013 12:34

Underbara Karin Boye och underbara du med alla dina fina ord. Varmt tack till er båda. Kul med ljudfil i inlägget *tummen upp*
En kommunalarbetare som hade bråttom?!?! Dom brukar ju hänga en stund på skyffelskaftet *fniss* Hoppas att det såg bra ut? Ha en bra dag/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

skogsfen

25 oktober 2013 06:25

Tack spanarvännen, Karin Boye har skrivit många fina dikter men denna är det något speciellt med.Det är hon själv som läser här.
Kramis från Skogsfen.

 
Ruth

Ruth

24 oktober 2013 10:37

Ingen billig åtgärd om ni måste gräva om avloppet, fungerar rotavdraget för detta tro? Hösten gör mig så lugn inombords, sommaren skapar stress med alla göromål, blir man äldre och bor i villa så krävs det ork och den infinner sig inte alltid.
Ha en bra dag vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

skogsfen

25 oktober 2013 06:27

Ja vi får se vad notan slutar på det kom inte som en chock vi var förberedda.
Hösten är mystid allt lugnas ner och man går i ro.
Kram från Skogsfen.

 
primrose

primrose

24 oktober 2013 11:11

Kanske bra att deras besök gick fort ,-)
Så vacker Dikt, dikter om sommar och höst är gripande tycker jag, en vacker sorg.
Ha det gott!
KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

skogsfen

25 oktober 2013 06:28

Tack fina Primrose vi får hoppas det. Ja det ligger lite sorg och längtan i alla dikter.
Kram från Skogsfen.

 
Annika

Annika

25 oktober 2013 10:04

Fin höstdikt. Spännande nu då ni får ett brev på posten. Men då ni är inställda på en operation i trädgården så blir det ju ingen besvikelse, som tur är.
Fredgaskramen till dig.

http://www.badtant.bloggo.nu

skogsfen

25 oktober 2013 16:54

Ja vi är beredda men det blir ju en kostnad ändå. Kramis från Skogsfen.

 
TantGlad

TantGlad

26 oktober 2013 10:27

Ojdå så fort det gick för den herren hehehe. Håller med spanarens ord om att hänga på skaftet hehe.
Villken fin höstdikt du har.
Regn idag hos mig, så det blir lite färglada kläder och soligt humör istället.
Ha nu en toppenlördag vännen.
Kram på dig fina feen!

http://TantGlad.bloggo.nu

skogsfen

26 oktober 2013 11:04

Så bra att tant glad kom förbi och kan glädja med sitt sprudlade skratt och färgglada liv. Nu blev det mycket ljusare här....kramis. Kommungubbar behöver vi inte.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28 29 30
31
<<< Oktober 2013 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Skapa flashcards