Skogsfen

Direktlänk till inlägg 15 april 2013

Måste bara skriva detta.

Av skogsfen - 15 april 2013 17:43

Jag måste bara skriva detta. Ni minns att jag fixade till akvariet för någon vecka sen, då tog jag upp alla växter och tittade över dem också. Satte tillbaka så mycket jag tyckte att det skulle var men sparade de som blev över. För det händer att de dör när man drar upp dem och då vill jag gardera mig. Så jag hade några i en spann stående.

 

Så i dag när jag kikade på akvariet så ser jag ju att det behöver ansas igen. Fixar detta och slår sen ut resten i tvättstugas avlopp. Som tur är så är där en sil, för när jag tittar till så rör det sig och där ligger hon min lilla guppyhona som jag trodde omkommit i hanteringen innan. Jag hittade inte henne när jag lade tillbaka fiskarna, i en vecka har hon klarat sig i spannen och det var nära jag kunde lika gärna slagit ut vattnet i toan. Så glad jag blev nu är hon tillbaka hos de andra och det verkar inte som hon tagit någon skada av äventyret. 

 

Kram från glada Skogsfen.

 
 
Spanaren

Spanaren

15 april 2013 18:05

Det en mening med allt och tur är det :-) Din guppyhona trivs hos dig ... så är det bara ;.) Tur så hemskt /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

skogsfen

16 april 2013 17:57

Hon är så glad och simmar runt och har inte tagit skada.
Ja, den lilla damen är ett yngel som överlevt. Så hon är en överlevare.
Kram från Skogsfen.

 
tulipaner

tulipaner

15 april 2013 18:47

En riktig överlevare skulle jag kalla henne!

http://tulipaner

skogsfen

16 april 2013 17:59

Ja det är hon och en turlisa med. Tänk om jag slagit ut vattnet i toan. Huga.
Kram från Skogsfen.

 
Agneta

Agneta

15 april 2013 21:07

Men lilla fisken, då! Vilken tur.
Agneta kram

http://www.snackskalsdalen.blogspot.com

skogsfen

16 april 2013 18:01

Mår bra och sim, sim, sim, simmar omkring.
Kram från Skogsfen.

 
Ruth

Ruth

16 april 2013 07:38

Vilken tur lilla guppyfröken hade, men så ensamt det måste varit i hinken.
Det var en saga som slutade lyckligt.
Kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

skogsfen

16 april 2013 18:02

Jag gillar lyckliga slut. Ja tänk vad konstigt hon måste tyckt det blev.
Kramar från Skogsfen.

 
Helena

Helena

16 april 2013 09:07

Vilken tur att hon hade överlevt och kunde komma tillbaka till sina fiskvänner =)
TACK för den fina boken och det jättetrevliga följebrevet. Ser verkligen fram emot att få börja läsa den.. Boken jag skickar vidare är också på G..
Kram ♥
Helena

http://nasseman.bloggo.nu

skogsfen

16 april 2013 18:03

Ja vilket fiskäventyr...
Varsågod hoppas du kommer att gill den.
Ha det gott kram från Skogsfen.

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

16 april 2013 15:35

Men vilken fantastisk tur att den lilla Guppy-honan klarade sig
och att hon inte tog någon skada av äventyret
fantastiskt !
Kram

http://ingermaryissa.bloggo.nu

skogsfen

16 april 2013 18:08

Ja det får man lov att säga...tänk OM nej jag vill inte tänka det bara.
Den lilla fröken har överlevt i akvariet som litet yngel så det är en överlevare.
Kram från Skogsfen.

 
primrose

primrose

17 april 2013 20:16

Å herregud det är farligt att vara fisk hos dig!!! ,-)))))
Tur att det gick som det gick!
KRAM och ha det fint, Primrose ,-))

http://enrosafluga.blogspot.com

skogsfen

18 april 2013 09:40

Stackars lilla firre.
Kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards