Skogsfen

Direktlänk till inlägg 19 mars 2013

Inte tappa sugen!

Av skogsfen - 19 mars 2013 18:23

Jag han inte skriva i går och det var inte mycket att skriva heller, vågen har gått i baklås för jag vägde exakt samma som förra måndagen. Har inget att skylla på, lite poppcorn på lördagkväll men annars en helt vanlig vecka. Men inga tappade sugar här inte, utan, det är bara att kämpa på.

 

Mamma har varit lite krasslig, vet inte vad det är. Hon har varit så trött men är piggare igen. Klart jag blir orolig hon är 91 år snart.

 

Våren lyser med sin frånvaro och nu hotar de med snöstorm, usch. Men ibland blir det inte som SMHI säger ;)). 

 

Kram från Skogsfen.

  

 

Ett ord på väg: Sikta mot stjärnorna så når du trätopparna. (okänd)

 
 
Ingen bild

Älva fors / Lynx63

19 mars 2013 18:45

HEJ du glada solfjäril, här är det bara bra. För vet du vad jag fick med brevbäraren? Japp du tänker nog rätt, MERA BÖCKER JIPPI. Kram

skogsfen

19 mars 2013 21:27

Ååå vad härligt då har du något att göra ett tag framöver.
Kramar till er alla från Skogsfen.

 
Sanna

Sanna

19 mars 2013 19:20

Det var ingen dålig ålder på din mamma och hoppas det bara är något med förkylning etc.
Min mamma mår inte heller bra och man är orolig varje dag att något ska hända.

Vi får stötta varandra så gott det går.

Massa kramar/S

http://www.sancha.bloggplatsen.se

skogsfen

19 mars 2013 21:25

Ja vi får stötta varandra. Mamma är envis med ska inte ha larm och är lite yr och ser dåligt. Jag är ständigt orolig numera.
Kram från Skogsfen.

 
Spanaren

Spanaren

20 mars 2013 07:32

Ja har man den åldern inne så förstår jag att du blir orolig för din mamma. Kanske det är tankar som kommer och går om hela livet osv.

Tror inte att dina popcorn orsakar att du inte går ned. Minns att muskler väger också *ler* Bra, bit ihop och ta nya friska tag/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

skogsfen

20 mars 2013 23:28

Ja hon säger själv att hon har för mycket tid till att grubbla på. Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska göra nu. Hon vill inte höra talas om larm eller något annat. Vi får helt enkelt avvakta lite till.
Tror inte heller att "lördagssynden" orsakade detta . Jag har svår att gå ner det vet jag sen innan. Så det är bara att kämpa på.
Kram från Skogsfen.

 
Annika

Annika

20 mars 2013 08:32

Vårdagjämning är det i allafall. Visst skiner solen men.....så jäkla kallt.Hoppas ni inte fick allt för mycket snö igår. Jobbigt då våra föräldrar blir gamla och inte mår så bra. Men hon är säkert jätte lycklig som har dig som bryr sig om henne. Ha en bra dag.

http://www.badtant.bloggo.nu

skogsfen

20 mars 2013 23:24

Hej Annika välkommen hit. Ja fy vad kallt, snöar nu, har snöat hela eftermiddagen.
Jag man hoppas ju att hon känner sig trygg men förstår ju att hon är orolig. Men se larm vill hon inte höra talas om.
Kram från Skogsfen.

 
kristinakicki

kristinakicki

20 mars 2013 08:40

Vad fint golvet blir, men jag förstår att det är ett hårt arbete.
Det vore nog lugnare för dig om din mamma hade ett larm. det är en orolig tid när föräldrarna blir så gamla. Min Pappa dog vid 97- års ålder för ett år sedan. Det var mycket oro tills vi fick hemtjänst och larm.
Ha det gott och go kram!

http://kristinakickibloggplatsen.se

skogsfen

20 mars 2013 23:21

Golvet blev jättefint. Jag vill att hon ska ha larm men lilla envisa mamma vill inte ha larm. Jag vet inte hur jag ska få henne att förstå att det blir lugnare för oss alla.
Kram från Skogsfen.

 
Ruth

Ruth

20 mars 2013 20:15

Det finns perioder som vågen inte är så snäll som vi hoppas, men sådana veckor kommer alltid. Tror att kroppen måste vänja sig med det som den har gått ner på vågen för att stabilisera kroppen där innan den är redo för nya tag.
Din mamma har rätt att vara lite trött, det är ett långt liv som hon har varit aktiv. Du måste vara lycklig som har henne kvar fortfarande, ge henne en varm kram.

Ha en fortsatt fin vecka vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

skogsfen

20 mars 2013 23:18

Ja jag vet att kroppen tar paus ibland när man försöker gå ner, men det är så frustrerande när man vet att man gjort rätt.
Lilla mamma var piggare i dag, men som sagt hon är gammal och har levt länge. Hon ska få en kram från dig. ♥
Kram från Skogsfen

 
Spanaren

Spanaren

21 mars 2013 09:19

Avvakta tills läkarbesöket är gjort. Se hur det blir med hennes ögon här framöver. Bara att hon får hjälp någon eller några timmar i veckan blir ett lyft för din mamma. Bara att det finns någon mera att prata med gör människor glada. Lycka till /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

skogsfen

21 mars 2013 09:28

Ja jag avvaktar och ser hur det blir...det gör ont i mig att se och inte kunna hjälpa. Jag blir faktiskt lite arg också på henne, envisa lilla mamma.
Kram från Skogsfen.

 
tulipaner

tulipaner

21 mars 2013 15:40

Det var en hög ålder din mamma har,klart man är orolig för sina föräldrar,fattas bara annat.hoppas hon nu blir bra!

vet du dessa stille stånd i vikten är väldigt vanliga ,så det bara go for it ,jag lovar att det blir nergång snart,jag.
ha det got/kram

http://tulipaner

skogsfen

22 mars 2013 08:02

Ja lilla mamma hon är gammal nu och trött.
Vikten den får vi ta om på måndag.
Kram från Skogsfen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards