Skogsfen

Direktlänk till inlägg 26 februari 2013

I väntan på våren!

Av skogsfen - 26 februari 2013 10:15









Längtans blå blomma.


Nu vill jag att det snart blir vår 
det är sollängtan i vart snår 


blommor ner i jorden har nu knopp 
längtar så få komma upp 

fåglar klarar så sin strupe 
vill förgylla oss med sång 

väntar suktar längtar här 
känner mig så kär 

vill ha vår vill ha sol 
vill bli kysst i vår berså 

längtans blomma den är blå 
nu vill jag att det snart blir vår 

Av Skogsfen. 


 


Kramar från Skogsfen.

  


Ett ord på vägen: Varje själ vilar i tillit,  jobbar i kärlek och lever i evighet. 






 
 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

26 februari 2013 14:55

Så fint skrivet....du skriver så bra.
Och ja, nu längtar man efter våren, men sakta men säkert kommer den nog snart
kramar

http://ingermaryissa.bloggo.nu

skogsfen

27 februari 2013 19:15

Tack för vänliga ord...ja nu längtar vi.
Kram från Skogsfen.

 
Ruth

Ruth

26 februari 2013 19:14

En mycket vacker vårdikt, har du skrivit den själv så är du magnifik till att sätta samman orden så perfekt och fint.

Med tanke på dina foton så dröjer det nog ett bra tag ännu innan din blåa blomma kikar fram och blinkar med ögonen efter sin vintervila.

Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se/

skogsfen

27 februari 2013 19:12

Ja jag har knåpat ihop den själv. I dag har det smält mycket snö här. Men det dröjer nog innan man kan gå utan strumpor och skor.;))
Kramar från Skogsfen.

 
kristinakicki

kristinakicki

26 februari 2013 22:27

Vilken glad och kärleksfull dikt!
tack snälla för att du delar med dig!
Goa varma kramar!

http://kristinakickibloggplatsen.se

skogsfen

27 februari 2013 19:10

Tack snälla du för fina ord. Jag skriver lite dikter ibland med växlande resultat. Men även en blind höna....
Kram från Skogsfen.

 
Moonlightshadow

Moonlightshadow

27 februari 2013 14:21

Jag har en kluven känsla inför våren, som du nog läst inne hos mej, en del av mej vill ha kvar vintermörkret och kylan medans den andra vill ha sol och takdropp. Just idag njuter jag av ljuset och värmen vi har. Hoppas ni har lika fint som vi idag. Kramar Mona.

http://moonlightshadow.bloggplatsen.se

skogsfen

27 februari 2013 19:09

Ibland får man ta en dag i sänder, njuta när man kan. Solen har varit på besök men jag har jobbat hela dagen så jag får njuta en annan dag.
Kram från Skogsfen

 
Ingen bild

Bosse Lidén

27 februari 2013 14:28

Det bor visst en poet i skogarna också. Här är en som längtar också. Just nu har vi vårt första smakprov här på våren 2013. Jag ska gå ut en sväng till efter fikat. Det är så mysigt att lyssna på fåglarna. Titta på snödropparna. Fyllas av energi. Njuta av att ljuset är tillbaka med besked.

skogsfen

27 februari 2013 19:07

Ja visst är det, har också hör att fåglarna sjunger lite mer och högre nu. Tänk va gott att ta fikat ute i solen.
Kram från Skogsfen.

 
Helena

Helena

27 februari 2013 16:45

Va fint du skrivit! Själv hoppas jag på vårvinter lite till med korvgrillning och skidor =)
Ha det så gott!
Kram =)

http://nasseman.bloggo.nu

skogsfen

27 februari 2013 19:05

Ja, men nog vill vi ha lite mer sol nu.
Kram från Skogsfen.

 
Spanaren

Spanaren

28 februari 2013 09:05

Ha, ha, för jag tänkte fota vårat mjölkbord med snö vid torpet, men så blev det inte i år. Är det ett mjölkbord du också har?

Fina foton och en mycket fin dikt *bravo*

/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

skogsfen

28 februari 2013 09:10

Nej det är en "ljugarbänk"...fast det är mest katterna som sitter eller ligger på den.
Va glad jag blir att du är tillbaka, saknat dig och undrat om det onda.
Kram från Skogsfen.

 
tulipaner

tulipaner

28 februari 2013 11:28

Fint du har vid entren.
fin dikt ,det var riktigt trevlig läsning:)

hoppas ni får sol till helgen ,vill oxå kunna sitta och sätta lite näsfärg:) kram

http://tulipaner

skogsfen

28 februari 2013 11:35

Tack för dina fina ord, blir glad.
Ja sol vill vi ha nu, näsfärg;))
Kram från Skogsfen.

 
Spanaren

Spanaren

1 mars 2013 09:20

Det onda hör nog till min kropp ;.) Är väderkänslig plus Fibromyalgi :-) /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

skogsfen

1 mars 2013 15:04

Ja men inte roligt när man har ont. /kram/ Skogsfen.

 
primrose

primrose

3 mars 2013 11:54

Fint ord på vägen ,-)
Vad du är duktig, vilken underbar dikt! ,-))
KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

skogsfen

3 mars 2013 16:57

Tack goa vän blir glad när du tycker så.
Kramar från Skogsfen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards