Skogsfen

Direktlänk till inlägg 25 januari 2013

Buddha..groda.....

Av skogsfen - 25 januari 2013 10:58

 


Jag samlar på grodor det har jag gjort sedan min skilsmässa  Min före detta man och jag var gifta i 24 år vi har två barn tillsammans och vi levde på i våra liv så gott det gick. Vi var inte jätteolyckliga men vi passade inte riktigt ihop heller. Vi var unga och kära och fick barn men hade inte samma inställning till livet och då är det svårt att få det att gå ihop.

Jag hade väl den inställningen att man gifter sig får barn och sen lever man tillsammans resten av livet och gör det bästa av det.

Ja, så gick det som det gick han hittade en annan och gick bakom ryggen och det blev en smärtsam historia av det hela.

När jag då försökte återskapa ett liv för mig så hittade jag en groda i ett fönster som log, jag log tillbaka. Sen upptäckte jag att alla ..nästan alla grodor ler. Jag blev glad av grodor så varje groda jag såg köpte jag (inom rimlighetens gräns) snart hade jag några stycken, och alla gjorde de mig GLADA. Varje gång jag såg en groda log jag och det gjorde mig gott. Så nu har jag ca 250-300.

Det var en hobby som gjorde det lätt för mina vänner, jag har fått många konstiga och lustiga grodor.

Grodan ovan har jag själv köpt, den slår lite ihop mitt liv. Jag mediterade mycket då på den tiden vilket också gjorde att jag mådde bra. Det finns mycket sanningar i det Buddha sa, mycket lärdom i meditation.  Sen träffade jag min nuvarande man vi ser på livet på samma vis och det gör det lättare att leva tillsammans.


Kramar från Skogsfen.

  


Ett ord på vägen: Finn din egen väg, låt dig inte ledas. Bara DU vet vad DU

                     vill få ut av livet.


 
 
Spanaren

Spanaren

25 januari 2013 12:20

Underbar groda ... verkligen underbar!
Undrbar groda som fångade dig och det var då inte lite av grodor som du nu har *skratt*
Bra att du hittade hem till dig själv och mår bra ooch utvecklas ännu mera på alla sätt och vis!
Tycker så mycket om dina klokord/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

skogsfen

25 januari 2013 12:45

Ja grodor är och gör mig glad.
Kram till dig från mig.

 
primrose

primrose

25 januari 2013 12:43

TACK för din varma kommentarer hos mig!
Vilken härlig Groda! Buddha gillar jag Så mycket klokt!
Har ju själv många grodor, älskar grodor,härligt att du såg leendet i grodorna! Och att det fick dig att bli glad, det är ju underbart!Vet inte hur många grodor jag har, samlar inte som du, men samlar jag måste räkna, har två stora i sovrummet, ska foto dom får du se.
Förstår att det måste ha varit en stor chock att bli så sviken som du blev!
Så jag ärSÅ GLAD för din skull att du nu har en ny man vid din sida och att ni passar kanonbra ihop!
Ha en härlig Helg!
Varm KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

skogsfen

25 januari 2013 12:51

Tack själv för dina fina kommentarer. Kul att du också har grodor, visst är de goa och glada riktiga glädjespridare.
Ska bli kul att se dina grodor.
Nu har jag världens bästa man.
Numer är jag också vän med min fd och hans nya fru.
Livet blir lättare om man förlåter och går vidare.
Många goekramar till dig.

 
Lilla jag

Lilla jag

25 januari 2013 14:38

Nämen jag samlar också på grodor och helst ska dom ha en liten krona på huvudet, grodprinsar. Buddha är också en favoritkille för mej som man förstår när man ser min blogg.

Ha en fin helg! :)

http://moonlightshadow.bloggplatsen.se

skogsfen

25 januari 2013 17:41

Där ser man, visst är de söta och glada våra grodor.
Kram från Skogsfen

 
Ruth

Ruth

25 januari 2013 17:32

Intressant att läsa din berättelse och hur grodorna kom in i ditt liv, men det är ju så, pussar man en groda så kommer prinsen, du hittade din prins med dina 300 grodors hjälp, det är lycka det.

Hoppas du får en fin kväll och helg. Kylan biter -18* här i natt och nu 15, det biter i näbben när man går ut, dimmigt är det också så det är så fuktigt och det förstärker kylan i luften.
Ha en fin helg.

http://bernamis.bloggplatsen.se

skogsfen

25 januari 2013 17:41

Hej Ruth välkommen till min blogg. Ja man ska inte ge upp för lätt tillslut så....Vi har också kallt -20 var det i natt. Brrrr
Kram från Skogsfen

 
Ingen bild

Bosse Lidén

25 januari 2013 19:02

Det är roligt med personer som sparar. Kul att höra hur olika det kan vara. Ett tag frågade jag ekorrarna vad de sparade på. Sedan skrev jag upp det, ramade in och satte upp det på en ledig vägg. Bäst är det om det inte är för stora saker. När jag pratar om ekorrar menade jag alla de som besökte vårt samlingsmuseum vi hade på Bjärehalvön. Där visade vi upp 3 333 st kaffekoppar. 666 äggkoppar osv. Tyvärr samlade min svärmor inte på grodor. Annars startade hon upp många nya samlingar. Hennes dröm var att få visa upp det för människor. Vi lovade att förverkliga hennes dröm när hon fick cancerbeskedet. Tyvärr dog hon innan vi klippte snöret på invigningsdagen. Det tog tid innan jag hittade det perfekta huset och läget. Dina grodor är mycket sötare än de som kan hoppa ut från munnar. :)
Ha en fin helg

skogsfen

25 januari 2013 19:49

Det går att samla på vad som helst kaffekoppar och äggkoppar är nog vanligt. Så synd att hon inte fick se det färdigt. Ja fast en och annan groda hoppar ur minnen också. :)
Jag ska jobba i helgen men också gå på bio Hobbit blir det.
Ha det gott / Skogsfen

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

26 januari 2013 15:15

Mysigt med grodorna.
och ja, nog tror man och hoppas när man blir kär och sedan gifter sig att man ska leva tillsammans hela livet
Men det är inte alltid det blir så...
( vet det själv )
skönt att du sedan så småningom kunde återskapa ett liv för dig, även om det säkert var smärtsamt i början
och att du sedan träffade kärleken igen, och ja, det betyder mycket att men ser livet på samma vis.
kram

http://ingermaryissa.bloggo.nu

skogsfen

27 januari 2013 10:52

Grodor är så söta och glada man måste bara tycka om dem*ler*.
Sen möter vi alla motgång i livet, det är då vi utvecklas tror jag. Mår nu väldigt bra så det blev ju bra tillslut.
Kram Skogsfen.

 
kristina

kristina

26 januari 2013 19:56

Att bli lämnad för någon annan är en jättestor sorg. Men så sitter det en liten groda där som vill ge kärlek och tröst. Vilken underbar berättelse...
Jag har en groda som sitter på väggen i köket, som är en gåva från en go vän.Vad starkt gjort av dig att orka gå vidare och få ett bra liv.
Jag mediterar varje dag jag med, det är viktigt för mig att stressa av.
Riktigt goa kramar till dig!

http://kristinakickibloggplatsen.se

skogsfen

27 januari 2013 10:56

Sorgen fanns där då och var oerhört smärtsam men med grodors och annat så har livet återvänt. Nu i efterhand ser jag att mitt liv har en högre livskvalitet nu. Slutet gott allting gott.
Kramar från Skogsfen.

 
Bustantens skrivarblogg

Bustantens skrivarblogg

27 januari 2013 11:19

Jättefin groda. Kikar in här genom spanarens blogg.
Önskar en fin söndag! Kramen!

http://bustanten.bloggplatsen.se

skogsfen

27 januari 2013 17:12

Hej bustanten välkommen hit. Spanaren är en riktig bustant hon med, hittar på så mycket bra.
Som detta att vi skulle kika in hos varandra.
Jag ska kika in till dig med.
Kram från Skogsfen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Skapa flashcards